میرویس استانکزی، آخرین سخنگوی وزارت داخله حکومت اشرف غنی که طالبان را «تروریست» می‌خواند، دیروز جمعه همراه با خالد زدران، سخنگوی پولیس طالبان برای خوش‌گذرانی به ولایت خوست رفتند.

او گفت با تسلط طالبان بر افغانستان از کشور خارج نشده و تمام «ارزش‌های اسلامی و افغانی» را می‌پذیرد.

میرویس استانکزی در توییتی نوشت که با تسلط طالبان بر افغانستان از کشور خارج نشده است. استانکزی گفت خالد زدران، سخنگوی پولیس طالبان در کابل، از او میزبانی کرده و آنها بیشتر از سیاست، در مورد ماندن در افغانستان و اتحاد، گفتگو کردند.

شماری از رسانه‌های نزدیک به طالبان گزارش دادند آقای استانکزی قرار است با مطبوعات وزارت داخله طالبان همکاری کند.

میرویس استانکزی آخرین سخنگوی وزارت داخله حکومت اشرف غنی بود و آن زمان بارها طالبان را یک گروه تروریستی خواند. او دیروز در جریان سفر به ولایت خوست، طی سخنانی با شماری از جوانان این ولایت گفت: «تمام ارزش‌های اسلامی و افغانی را می‌پذیرم و هیچ‌کس با این موضوع مشکل ندارد.»

آقای استانکزی که در کنار سخنگوی پولیس طالبان ایستاده بود بدون نام بردن از طالبان گفت که باید از فرصت موجود استفاده کنیم.

طالبان پس از تسلط کامل بر افغانستان، عفو عمومی اعلام کرد. اما شماری از سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری گزارش دادند که طالبان پس از عفو عمومی ده‌ها تن از نظامیان پیشین حکومت را کشته‌اند.

تصاویری که طالبان منتشر کرده، میرویس استانکزی و احمد ولی هوتک، ورزش‌کار مبارزات آزاد افغانستان در کنار خالد زدران دیده می‌شوند.

پیشتر، خالد زدران در یک مصاحبه تلویزیونی گفت زمانی که او در مقابل حکومت پیشین می‌جنگید با شماری از مقام حکومت از جمله با میرویس استانکزی، سخنگوی وزارت داخله در تماس بود.

میرویس استانکزی در ماه‌های آخر سقوط دولت افغانستان، در واکنش به ترور دواخان مینه‌پال، رئیس سابق مرکز رسانه‌های حکومت گفت: «تروریست‌های طالبان با ترور ناجوانمردانه، یک وطن‌پرست افغان را شهید کرده‌اند.»

آن زمان، طالبان مسئولیت ترور این مقام حکومتی را به عهده گرفته بود.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *