خانواده قربانیان حمله به میدان هوایی کابل نسبت به گزارش‌های رسمی منتشر شده توسط در مورد این حمله تردید دارند. والدین سربازان امریکایی کشته شده در این حمله، گزارش پنتاگون را زیر سوال برده‌اند.

مادر یکی از سربازان کشته شده می‌گوید متوجه زخم‌های ناشی از تیراندازی در جسد فرزندش شده است.

پنتاگون قبلاً اعلام کرده بود که تلفات جانی این حمله ناشی از یک بمب‌گذاری منفرد بوده است، اما شانا چاپل، مادر کریم نیکویی تفنگدار ۲۰ ساله امریکایی که در این انفجار کشته شد، به واشنگتن پست گفت نسبت به این نتیجه‌گیری مشکوک است. او معتقد است که اعضای ارتش پس از انفجار، با شلیک سلاح‌های سبک کشته شده‌اند.

پیش از این شاهدان عینی و خانواده‌های قربانیان افغان در حمله میدان هوایی نیز گفته بودند بسیاری از قربانیان این حمله با شلیک‌های پراکنده جان باخته‌اند.

شاهدان عینی گزارش داده‌اند که روی بدن بسیاری از قربانیان فقط جای گلوله دیده می‌شود. آنها نیروهای امریکایی را متهم کرده بودند که در پی حمله انتحاری مهاجم داعش، با سراسیمه‌گی به روی مردم تیراندازی کرده‌اند.

در ۲۶ اگست ۲۰۲۱ در جریان عملیات تخلیه نیروهای بین‌المللی از افغانستان انفجاری در دروازه ابی میدان هوایی کابل اتفاق افتاد که سبب کشته شدن حدود ۱۸۲ تن شد. ۱۶۹ غیرنظامی افغانستان و ۱۳ نفر از اعضای ارتش ایالات متحده در این حمله جان باختند.

مسئولیت این حمله را شاخه خراسان داعش به عهده گرفته است.

پنتاگون بعدا گزارش مفصلی با جزئیات کامل از این حمله تهیه و آنرا در یک نشست خبری ارائه کرد.

اما شانا شاپل، مادر یکی از سربازان امریکایی کشته شده در این رویداد می‌گوید “همه تفنگداران دریایی که آنجا بودند به شما خواهند گفت که احساس ترس کرده‌اند. آنها توسط طالبان به طور هولناکی محاصره شده بودند.

به گفته او “سربازان امریکایی در وضعیت غیرقابل دفاعی قرار گرفتند.”

دارین تیلور هوور، یکی دیگر از این والدین گفت “بله، این یک تلاش بشردوستانه از سوی آنها بود و آنها بهترین کاری را که می‌توانستند با توجه به شرایط انجام دهند، انجام دادند. با این حال، آنها نباید در آن شرایط قرار می‌گرفتند.”

مارک اشمیتز، یکی دیگر از والدینی که پسرش در این حمله کشته شد، گفت که “تناقض‌های عمده‌ای” را در ارزیابی پنتاگون دیده است. او می‌گوید که از پنتاگون خواسته برخی از قطعات فلزی که در بدن پسرش پیدا شده است را به‌طور خصوصی تجزیه و تحلیل کند، اما پنتاگون به او گفته است که این قطعات دور ریخته شده است.

فاکس نیوز نوشته است دگروال تفنگداران دریایی سی جی داگلاس در یک کنفرانس خبری گفت که “هیچ مدرکی دال بر زخمی شدن یا کشته شدن فرد امریکایی یا افغان بر اثر تیراندازی وجود ندارد.” او افزود که این سردرگمی می‌تواند تا حدی به “فضای جنگ و سردرگمی ناشی از اثرات انفجار” نسبت داده شود.

کاپیتان بیل اوربان، سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده، گفت که چره‌های منتشر شده انفجار باعث زخم‌های ورودی و خروجی مشابه به گلوله‌های تفنگ می‌شود.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت که پنتاگون از گزارش رسمی در مورد آنچه در جریان بمباران رخ داده حمایت می‌کند.

با این حال گفت: “ما تظاهر نمی‌کنیم که عمق اندوه آنها را درک کنیم، اما به نگرانی‌های آنها و دیدگاه‌های منحصر به فردشان در مورد از دست دادن عزیزان‌شان احترام می‌گذاریم.”

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *