اکسپرس تریبون به نقل از منابع خود گزارش داد که حکومت شهباز شریف به طالبان گفته است که انتقادات عمومی آنان از اسلام آباد، به روابط طالبان و پاکستان صدمه می‌زند.

ظاهراً، مقامات پاکستانی گفته اند که به دلیل حمایت از طالبان، انتظار انتقادات تند و علنی آنان از اسلام آباد را ندارند.

به دنبال کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده در کابل توسط هواپیمای بی‌سرنشین امریکایی، وزیر دفاع طالبان هفته گذشته پاکستان را متهم کرد که به امریکا اجازه استفاده از حریم هوایی‌اش برای این عملیات را داده است.

منابع رسمی که نامی از آنان برده نشده، به این پایگاه خبری پاکستانی گفتند که طالبان نباید همانندحکومت‌های پیشین، پاکستان را برای هر رویدادی در افغانستان مقصر بدانند.

آنها همچنان گفتند که اسلام آباد از مقامات ارشد طالبان توقع این گونه انتقادات تند رسمی را ندارند. زیرا، پاکستان از طالبان پس از بازگشت به قدرت، حمایت زیادی کرده است.

پاکستان عمده‌ترین حامی طالبان به حساب می‌آید و رهبران این گروه در زمان جنگ علیه حکومت پیشین افغانستان، در این کشور بسر می‌بردند.

استفاده امریکا از حریم هوایی پاکستان برای حمله بر جنگجویان القاعده همواره موضوعی حساس و جنجال برانگیز سیاسی در پاکستان بوده است. منتقدان، به خصوص حامیان گروه های افراطی، همیشه از حکومت پاکستان خواسته اند که این همکاری خود را با امریکا متوقف کند.

 

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *