جنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد ارتش پاکستان در «گفتگوهای امنیتی اسلام‌آباد» هشدار داد که اگر به مسئله افغانستان رسیدگی نشود، «نه تنها منجر به بحران مهاجرت می‌شود، بلکه افغانستان را دوباره به کانون تروریزم تبدیل می‌کند و ممکن منجر به تکرار حوادثی چون ۱۱ سپتامبر شود.»

این نظامی برجسته ارتش پاکستان با تاکید بر «ضرورت حمایت از حکومت در افغانستان» گفت: «عملکرد حکومت سرپرست طالبان رضایت‌بخش نیست اما ما باید صبور و سازگار باشیم.»

به گزارش روزنامه پاکستانی دان، جنرال باجوا همچنین گفت که با وجود جنگ اوکراین، غرب نباید مردم افغانستان را فراموش کند. او افزود: «ما معتقدیم که قطع رابطه با افغانستان یک گزینه نیست.»

رئیس ستاد ارتش پاکستان از جامعه جهانی می‌خواهد که به جای ادامه تحریم‌ها بر طالبان، این گروه را به تغییر رفتار تشویق کند.

جنرال باجوا در کنار پرداختن به مسایل افغانستان در گفتگوهای امنیتی اسلام‌آباد که با حضور زلمی خلیلزاد، نماینده پیشین امریکا در امور صلح افغانستان روز شنبه برگزار شد، بر گسترش رابطه اسلام‌آباد با واشنگتن تاکید کرد.

او دو روز پس از آن که عمران خان، نخست وزیر پاکستان اداره بایدن را متهم به برنامه‌ریزی برای برکناری وی کرد، گفت که کشور به دنبال گسترش روابط خود با ایالات متحده و چین است.

جنرال قمر جاوید باجوا گفت: «ما روابط استراتژیک طولانی و عالی با ایالات متحده داریم. امریکا بزرگترین بازار صادراتی ما است.»

جنرال باجوا با اشاره به دهلیز اقتصادی چین و پاکستان از روابط «نزدیک و استراتژیک با چین» نیز یادآوری کرد و گفت پاکستان در پی توسعه روابط با هر دو کشور است.

در حالی که عمران خان در مسأله جنگ روسیه و اوکراین بی‌طرفی اختیار کرده، این نظامی ارشد پاکستان حمله روسیه به اوکراین را «تراژدی بزرگ» خواند و خواستار توقف فوری آن شد.

او گفت: «علیرغم نگرانی‌های امنیتی مشروع روسیه، حمله این کشور علیه یک کشور کوچک‌تر قابل چشم‌پوشی نیست.»

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *