با ادامه جستجوی خانه به خانه شهروندان توسط طالبان، که عملیات تصفیه نام داشت از مناطق شمالی کابل شروع شد و امروز به مرکز شهر کابل رسید، خبرگزاری اختصاصی همدم نیوز از کابل گفتند که امروز طالبان قلعه فتح الله و تایمنی را هم بازرسی کردند.

سیدآقا حسین فاضل سانچارکی، معین پیشین وزارت فرهنگ افغانستان می‌گوید افراد طالبان صبح روز شنبه، ۷ حوت به خانه او در کابل هجوم برده و دروازه خانه‌اش را شکسته‌اند. سانچارکی می‌گوید طالبان گفتند که دستور دارند درهای بسته را بشکنند.

آقای سانچارگی گفت او خارج از کشور است و هنگام بازرسی خانه‌اش، تصویری با افراد طالبان صحبت کرده و این اقدام طالبان را غیرقانونی خوانده و به ورود افراد مسلح طالبان اعتراض کرده است.

سانچارکی به نقل از افراد طالبان تاکید کرد که آن‌ها گفتند: «ما از مقامات بالایی دستور داریم که [دروازه] هر خانه‌ای را که قفل دارد، بشکنیم.»

فاضل سانچارکی همچنین گفت که طالبان دو میل اسلحه او را که جواز قانونی داشت با خود برده‌اند.

طالبان اخیرا از آغاز عملیات تصفیه‌ای در کابل و شماری از ولایت‌های همجوار خبر داد. فرماندهی این عملیات بر عهده ملافاضل، معین وزارت دفاع طالبان است. فضل احمد معنوی، وزیر پیشین عدلیه افغانستان در واکنش به بازرسی خانه‌ها توسط طالبان در توییتی نوشت که طالبان نمی‌تواند با «تلاشی، بازداشت، شکنجه و خلع سلاح بر اراده مردم غلبه کنند.»

پس از آغاز جستجوی خانه به خانه، شماری زیادی از شهروندان از ورود مسلحانه طالبان به خانه‌ها انتقاد کردند و گفتند افراد طالبان هنگام بازرسی خانه‌ها به صورت توهین‌آمیز رفتار می‌کنند.

طالبان این علمیات را عملیات تصفیه نامیده اند و از مناطق شمالی کابل شروع کرده بودند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *