جبهه مقاومت ملی از شکست «حملات سنگین» طالبان در نقاط مختلف پنجشیر خبر داد. جبهه مقاومت در خبرنامه‌ای تاکید کرده که ۳۲ تن از افراد طالبان در نبرد با نیروهای جبهه کشته و ۱۳ طالب دیگر زخمی شده‌اند.

همزمان با شدت گرفتن جنگ، طالبان کمپین استخدام سرباز را در پنجشیر آغاز کرده‌اند.

در خبرنامه جبهه مقاومت ملی آمده است که طالبان «برقرارگاه‌های فراج، آبدره، حصارک، منجهور، عبدالله خیل، شابه، کمندوهای ‌دره و آبشار، پیشغور و خنج حملات تهاجمی سنگینی را آغاز کرده بودند که با مقاومت شدید نیروهای جبهه‌ی مقاومت» مواجه شدند.

در همین حال، منابع می‌گویند که ملا عبدالقیوم ذاکر، مسئول نظامی مقام‌های طالبان برای اندراب و پنجشیر رهبری جنگ علیه نیروهای مقاومت را در ولسوالی دره پنجشیر به عهده دارد.

یک منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: «نیروهای تحت رهبری ملا عبدالقیوم ذاکر امروز شنبه، ۱۹ سنبله، بر بخش‌هایی از ولایت پنجشیر بر نیروهای جبهه مقاومت حمله کردند، اما با مقاومت سخت نیروهای جبهه رو به رو شدند.»

هنوز طالبان در باره آمار تلفات درگیرهای روز گذشته اظهار نظر نکرده اند.

همزمان با شدت گرفتن جنگ در پنجشیر، طالبان از راه اندازی قوماندانی جلب و جذب وزارت دفاع خود در این ولایت خبر می‌دهند.

وزارت دفاع طالبان با نشر یک ویدیوی کوتاه در صفحه توییتر خود، مدعی شده که برخی «جوان پنجشیری» به اردوی این گروه پیوسته اند. طالبان در حالی کمپین استخدام سرباز در پنجشیر را آغاز کرده اند که پیش از این انستیتوت مطالعات جنگ، یک اتاق فکر مستقر در امریکا گفته بود طالبان تاجیک تمایلی به جنگیدن علیه جبهه مقاومت ندارند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *