جایزه بین‌المللی دایان فون فورستنبرگ امسال به ۱۰ زن تاثیرگذار افغان که در مواجهه با سختی‌ها قدرت و شجاعت خود را نشان داده‌اند، اعطا می‌شود.

این جایزه به زنانی الهام‌بخشی اهدا می‌شود که تجربه‌های آنها موجب تغییرات مثبت شده و زندگی‌شان را وقف تغییر زندگی زنان دیگر می‌کنند.

این جایزه برای قدردانی از تلاش‌های ۱۰ زن کنش‌گر حقوق بشر، روزنامه‌نگار، هنرمند و مقامات دولتی سابق که پس از سقوط کابل از افغانستان تخلیه شده‌اند، اعطا می‌شود.

دایان فون فورستنبرگ طراح مد بلجیکی و بنیاد خانواده دیلر-فون فورستنبرگ در سال ۲۰۱۰ طرح این جایزه را برای قدردانی از زنان قدرتمند متعهد به اهدافشان ایجاد کردند.

مقدسه یورش، شهلا فرید، شبنم صالحی، مریم اکرمی، انیسه شهید، ستوری کریمی، شفیقه خپلواک، مرجان محمدی، محل واک و شبنم حسن‌خان برندگان این جایزه از افغانستان هستند.

جایزه بین‌المللی دایان فون فورستنبرگ امسال برای اولین‌بار در ونیز و طی مراسمی همزمان با جشنواره بین‌المللی فیلم این شهر به برگزیدگان اهدا می‌شود.

بنیاد خانواده دیلر فون فورستنبرگ همه ساله به چهار زن الهام‌بخش ۵۰ هزار دالر اعطا می‌کند تا کارهای مهم خود را پیش ببرند.

در کنار ۱۰ زن برگزیده از افغانستان، سه جایزه دیگر به کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، زویا لیتونین، معلم و کارآفرین اوکراینی و هندو عمرو ابراهیم، بنیانگذار و رئیس انجمن زنان بومی و مردم از چاد (کشور آفریقایی) تعلق گرفت.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *