سخنگوی طالبان از تغییر و تبدیل‌ شماری از مسئولان این گروه در برخی از وزارت‌ها و ولایات خبر داده است.

ذبیح‌الله مجاهد می‌گوید بر اساس فرمان منسوب به هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان ملا عبدالقیوم ذاکر به عنوان مسئول عمومی نظامی این گروه در پنجشیر و اندراب تعیین شده است.

ملا ذاکر از برجسته‌ترین و تندروترین فرماندهان نظامی طالبان در جریان جنگ این گروه در ۲۰ سال گذشته بوده است. او پیش از این نقش فرماندهی عمومی شورای نظامی طالبان را به دوش داشت.

ذبیح‌الله مجاهد در توییتر نوشته است که ملا محمد طیب حقانی به عنوان فرمانده پولیس و فردی به نام “مسافر” به عنوان قومندان لوای اردوی طالبان در پنجشیر گماشته شده‌اند.

براساس گزارشی که سخنگوی طالبان منتشر کرده، مولوی عطا الله عمری به عنوان سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری تعیین شده است. مولوی عمری پیش از این معین تکنالوژی و لوژستیک وزارت دفاع این گروه بود.

مولوی عبدالرحمن راشد، سرپرست پیشین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری طالبان هم به عنوان معین وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان معرفی شده است.

براساس گزارش‌ها وزارت زراعت، آبیاری و مالداری طالبان در یک سال گذشته مشغول جمع‌آوری عشر و زکات از کسبه‌کاران، دکانداران، دهاقین و دیگر مردم افغانستان بود. گزارش‌ها می‌رساند که طالبان در سالی که گذشت با اعمال خشونت و فشار از مردم عشر و زکات جمع‌آوری کرده‌اند.

در تغییرات جدید مولوی محمد خان دعوت به عنوان والی طالبان در پکتیا، مولوی عبدالظاهر خادم به عنوان شهردار این گروه در فراه و ملا نعمت‌الله معصوم به عنوان فرمانده پولیس این گروه در ولایت فراه گماشته شده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *