توماس وِست، نماینده ویژه‌ی امریکا در امور افغانستان در ترکیه با نمایندگان احزاب سیاسی عضو شورای مقاومت برای نجات افغانستان، زنان و جامعه مدنی دیدار کرده است.

محمد محقق، رهبر حزب وحدت مردم افغانستان و عضوی شورای مقاومت در صفحه‌ی فیس‌بوک خود نوشته است در دیدار که روز گذشته (یک‌شنبه، ۸ جوزا) انجام شده، درباره‌ی مسایل افغانستان و شرایط ناگوار این کشور تبادل نظر شده است.

محقق گفته است که در این نشست بر مذاکرات و توافق سیاسی در مورد دست‌آوردها و حقوق مردم افغانستان، پیش از رسیدن به یک اداره‌ی همه‌شمول تأکید شده‌ است.

گروهی از چهره‌های سیاسی که خودشان را شورای عالی مقاومت برای نجات افغانستان معرفی می‌کنند، اخیرا در ترکیه یک نشست برگزار کرده بودند.

در قطعنامه‌ای که در پایان این نشست منتشر شده بود، آمده بود که طالبان بیش از این سبب ویرانی افغانستان نشوند و برای حل معضلات، مذاکره کنند.

چهره‌های سیاسی گفته بودند هیچ‌گروهی با زور و فشار نتوانسته است در افغانستان حاکمیت پایدار داشته باشد. آنان افزوده بودند که تلاش می‌کنند تا از راه گفت‌وگو حکومت فراگیر در افغانستان شکل گیرد و در صورتی‌که این تلاش‌ها نتیجه ندهد، روی گزینه‌ی نظامی غور خواهند کرد.

از سوی هم اخیرا طالبان کمیسیونی برای عودت چهره‌های سیاسی ایجاد کرده‌اند و هم‌چنین می‌گویند که در آینده‌ی نزدیک لویه جرگه برگزار می‌کنند. شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان اما این اقدامات طالبان را نیرنگ خوانده‌اند.

این شورا در اعلامیه‌ای گفته بود درحالی که طالبان با نبود مشروعیت ملی و بین‌المللی مواجه‌اند، «تلاش‌های مذبوحانه» را به راه انداخته‌اند تا حمایت مردم افغانستان و جامعه جهانی را جلب و برای مدتی بر مردم «ستم‌دیده» حکومت کنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *