برنامه توسعه سازمان ملل برای حمایت از طرح‌های توسعه بشری، اقتصادی و اجتماعی در افغانستان، توافق ۲۰ میلیون دالری با بانک جهانی امضا کرد.

سازمان ملل می‌گوید که هدف از این کمک افزایش دسترسی به صحت، آموزش، کشاورزی و امنیت غذایی برای جوامع آسیب پذیر و به حاشیه رانده شده خواهد بود.

این کمک ۳۴ ولایت افغانستان را پوشش خواهد داد.

برنامه توسعه‌ سازمان ملل گفته است که برای احیای اقتصاد شکننده در محلات، حدود ۴۰۰ سازمان غیردولتی و مدنی را بر اساس ظرفیت شان برای توسعه سریع، تعامل و طراحی پروژه‌ها انتخاب خواهد کرد.

به گفته این نهاد، درگیری‌های طولانی در افغانستان، سازمان‌های غیر دولتی و مدنی نقش مهمی در ارایه خدمات بشردوستانه و فعالیت‌های عمرانی انجام داده‌اند.

اما افزوده است که با به قدرت رسیدن طالبان و خارج شدن کشورها و سازمان‌های کمک کننده‌، ظرفیت عملیاتی و مالی سازمان‌های غیر دولتی بدتر شده است.

سورایو بوزوروکووا، معاون نماینده‌ی برنامه انکشافی سازمان ملل گفت که این سازمان از بانک جهانی بخاطر اعلام همبستگی و حمایت از سازمان‌های غیردولتی و مدنی در افغانستان، قدردانی می‌کند.

برنامه انکشافی سازمان ملل گفته است که طبق قراردادی که با بانک جهانی امضا کرده، از پروژه‌های دارای تأثیرات سریع نیز حمایت خواهد شد.

این کمک‌ها در حالی به افغانستان انجام می‌شود که براساس بررسی‌های سازمان ملل حدود ۹۷ درصد مردم افغانستان با فقر دست و پنجه نرم‌ می‌کنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *