شماری از خبرنگاران محلی در ولایت قندهار ادعا کرده اند که طالبان در جریان تظاهرات به خاطر کشته شدن زنی که گفته می‌شود به ضرب گلوله یک جنگجوی طالب در آمده است، در مقابل خبرنگاران از خشونت کار گرفته اند.

این خبرنگاران گفته اند که طالبان مسلح در بازار چهارسو زمانی یک زن را کشتند که ریکشای حاملش وارد جادۀ یک طرفه شده بود. گفته شده است که طالبان به ریکشا ران دستور توقف داده و سپس آنرا هدف گلوله قرار دادند.

جانان،‌ پسر این زن به خبرنگاران گفته است که مادر و زنان برادرانش برای مراسم عروسی خریداری کرده بودند و عجله داشتند زودتر به خانه برسند و به اصرار آنان راننده ریکشا وارد جاده‌ یک طرفه شده بود.

در این گلوله‌باری دو زن دیگر زخمی شده است.

خبرنگارن محلی گفته اند که جسد این زن را اقاربش دیروز ۲۰ فبروری (اول حوت) به مقام ولایت قندهار انتقال می‌دادند، اما طالبان به خبرنگاران اجازه ندادند در این مورد گزارش بدهند یا از جریان انتقال جسد تصویربرداری کنند.

داکتر نعمت،‌ سرطبیب شفاخانه میرویس قندهار به رسانه‌ها گفته است که روز گذشته جسد یک زن و دو زن زخمی به این شفاخانه منتقل شده بود.

شماری از خبرنگاران ادعا کرده اند که طالبان آنان را تهدید کرده اند که اگر در مورد این حادثه گزارش بدهند با عواقب آن مواجه خواهند شد. ادعا‌هایی وجود دارد که طالبان یک یا دو خبرنگار را بازداشت کرده،‌ آزار و اذیت کرده، وسایل شان را گرفته و سپس رهایشان کرده اند.

شماری از خبرنگاران در قندهار در رسانه‌های اجتماعی نگاشته اند که در این ولایت از دسترسی به معلومات کاملاً محروم شده اند. آنان این امر را نقض آزادی رسانه‌ها خوانده و خواهان جلوگیری از آن شده اند.

صدای امریکا به ویدیو‌هایی دست یافته است که جریان انتقال جسد این زن را به مقام ولایت قندهار نشان می‌دهد.در این ویدیو، مظاهره کنندگانی نیز مشاهده می‌شوند که شعار‌های “ما قاتل را می‌خواهیم، ما حق خویش را می‌خواهیم” را سر می‌دهند.

در این ویدیو، افراد طالبان نیز دیده می‌شوند که یکجا در کنار مردم قدم می‌زنند.

خبرنگاران محلی گفته اند که مقامات طالبان به خانواده قربانی گفته است که عامل اصلی این قضیه را بازداشت کرده اند و قضیه تحت تحقیق قرار دارد، اما در این مورد جزییات بیشتر ارایه نشده است.

با آنهم، مقامات طالبان در ولایت قندهار در رابطه به این حادثه چیزی نگفته اند.

 

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *