وزارت خارجه‌ امریکا اعلام کرده است که توماس وست، نماینده ویژه‌ی این کشور برای افغانستان در نشست تاشکند، پایتخت ازبیکستان شرکت می‌کند.

طبق اعلامیه وزارت خارجه‌ امریکا، در این نشست که در روزهای ۲۵ و ۲۶ جولای برگزار می‌شود، رینا امیری، نماینده ویژه‌ی ایالات متحده در امور زنان و حقوق بشر در افغانستان نیز اشتراک خواهد کرد.

این وزارت گفته است که هیأت ایالات متحده به جامعه بین‌المللی خواهد پیوست تا بر «حمایت بی‌دریغ» امریکا از مردم افغانستان تأکید کند و از طالبان بخواهد تا به تعهدات خود در قبال مردم افغانستان و جامعه جهانی عمل کند.

وزارت خارجه‌ امریکا گفته است که جامعه جهانی متعهد به یک افغانستان باثبات و صلح‌آمیز است که به حقوق بشر و آزادی‌های اساسیِ همه‌ی افغان‌ها از جمله زنان و جوامع قومی و مذهبی احترام بگذارد و از تهدیدات تروریستی از خاک افغانستان جلوگیری کند.

این وزارت در عین حال گفته است که در ۲۷ جولای، برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی نیز برای رسیدگی به چالش‌های اقتصادی افغانستان با طالبان دیدار خواهد کرد.

مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ طالبان در رأس یک هیأت برای اشتراک در نشستی درباره‌ی افغانستان در تاشکند، به ازبیکستان رفته است.

وزارت خارجه ازبیکستان گفته است که هدف از برگزاری این نشست روی‌دست‌گرفتن اقدامات و پیشنهادات برای رویکردهای جامعه جهانی و ارتقای ثبات، امنیت و بازسازی پس از جنگ در افغانستان است.

سرپرست وزارت خارجه‌ طالبان نیز می‌گوید که انتظار می‌رود در این نشست درباره‌ی موضوعات اقتصادی افغانستان گفت‌وگو شود.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *