شرکت چینی «MCC» که استخراج معدن مس عینک لوگر را قرارداد کرده، می‌گوید که استخراج این معدن پس از انتقال آثار باستانی از ساحه عینک آغاز خواهد شد.

اوو مین، معاون اجرایی این شرکت در دیدار با شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم طالبان درباره‌ی پروژه معدن مس عینک گفت‌وگو کرده است.

وزارت معادن و پترولیم طالبان در خبرنامه‌ای گفته است که سرپرست این وزارت با معاون اجرایی شرکت MCC در رابطه به انتقال آثار باستانی، راه حل چالش‌های موجود و قراردادهای ضمنی پروژه مس عینک بحث و تبادل نظر کرده است.

به نقل از خبرنامه، دلاور گفته است: «کمپنی MCC باید تمام مسئولیت‌ها و مکلفیت‌های خویش را طبق قرارداد انجام دهد». او بر آغاز هرچه زودتر کار عملی پروژه مس عینک تأکید کرده است.

معاون اجرایی شرکت MCC گفته است که پس از انتقال مکمل آثار باستانی از ساحه عینک، کارهای ساختمانی خود را عملا آغاز می‌کند.

معدن مس عینک بزرگ‌ترین معدن مس افغانستان و دومین معدن مس در سطح جهان است. این معدن در ولسوالی محمدآغه ولایت لوگر قرار دارد.

قرارداد استخراج این معدن در سال ۲۰۰۸ میان دولت پیشین افغانستان به رهبری حامد کرزی با یک شرکت چینی امضا شد.

براساس این قرارداد که برای ۳۰ سال است، قرار بود کار عملی استخراج آن پنج سال پس از امضای قرارداد آغاز شود؛ اما با گذشت نزدیک به ۱۵ سال تا اکنون خبری از این پروژه نیست.

طی یک سال حاکمیت طالبان، مقام‌های این گروه بارها با طرف چینی دیدار کرده و درباره‌ی آغاز هرچه زودتر استخراج مس عینک سخن زده‌‌اند؛ اما آغاز عملی این پروژه تا اکنون روشن نیست.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *