اداره مهاجرت بلجیم به درخواست پناهندگی ده‌ها پناهجوی افغان پاسخ منفی داده است. به گزارش وبسایت انفومیگرنت، مقامات اداره مهاجرت بلجیم می‌گویند که ۶ ماه پس از تسلط طالبان، وضعیت امنیتی افغانستان نسبت به گذشته بهتر شده است.

دیرک ون دن بولک، کمیسار عمومی بلجیم در امور پناهندگان به شبکه خبری وی‌آر‌تی گفت: «ما وضع مصوونیت عمومی در افغانستان را در ۶ ماه گذشته تحلیل کردیم. هنوز هم در این کشور خشونت است، اما خشونت کور و بی هدف دیگر وجود ندارد.» به گفته او، «به جز از گروه‌های خاص، هر کس در این کشور با تهدید طالبان مواجه نیست.»

از نظر اداره مهاجرت بلجیم درخواست پناهندگی خبرنگاران، فعالین حقوق بشر، اعضای حکومت پیشین، همکاران محلی کشورهای غربی و اقلیت‌های جنسی افغانستان قابل پذیرش است که به گفته این اداره در معرض تهدید مستقیم و خطر شکنجه قرار دارند.

به نقل از شبکه وی‌آر‌تی، کمیساری عمومی پناهندگان بلجیم در ماه مارچ ۲۰۲۲ از مجموع ۲۲۴۰ دوسیه پناهندگی، ۱۵۰۰ دوسیه را رد کرده است که یک سوم آن مربوط به پناهندگان افغان است.

این پناهندگان چانس این را دارند که خواهان تجدید نظر در تصمیم اداره مهاجرت در این کشور شوند.

پناهندگانی که درخواست‌های شان رد شده است، با خطر اخراج از بلجیم رو به رو اند.

سامی مهدی، وزیر مهاجرت بلجیم می‌گوید که هیچ یک از این پناهندگان به کشورهایی که خطرناک تشخیص داده شوند، بازپس فرستاده نخواهند شد. او گفت که آنها وضعیت افغانستان را از نزدیک زیر نظر دارند و آن را ارزیابی می‌کنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *