بریتانیا در آستانه برگزاری کنفرانس بین‌المللی فراخوان کمک به افغانستان از کمک ۲۸۶ میلیون پوندی معادل ۳۷۴ میلیون دالر به افغانستان خبر می‌دهد.

کمک مذکور برای تأمین مواد غذایی و حمایت‌های اضطرای صحی از طریق نهادهای سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی به مردم افغانستان صورت می‌گیرد.

قرار است کنفرانس بین‌المللی فراخوان کمک به افغانستان فردا، ۳۱ مارچ به میزبانی مشترک بریتانیا، سازمان ملل، قطر و جرمنی به صورت مجازی برگزاری شود. سازمان ملل امیدوار است که با برگزاری این کنفرانس ۴.۴ میلیارد دالر برای رسیدگی به بحران بشری در افغانستان جمع‌آوری کند.

بر اساس اعلامیه وزارت خارجه بریتانیا، این کشور در کنار کمک‌های بشردوستانه اضطراری، از خدمات اساسی مانند بهبود دسترسی به مراقبت‌های صحی و کمک به کشاورزان برای غلبه بر تأثیرات خشکسالی نیز حمایت می‌کند.

لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا می‌گوید: «بریتانیا در حال گردهمایی کشورها در حمایت از مردم افغانستان است تا به تأمین غذا، سرپناه و تجهیزات صحی کمک کند. ما همراه با متحدان و شرکای خود می‌توانیم کارهای بیشتری برای کمک به افغانستان انجام دهیم.»

او می‌گوید که در جریان این کنفرانس زنان و دختران افغانستان در مرکز توجه بریتانیا خواهد بود. خانم تراس می‌افزاید که طالبان باید از حقوق زنان محافظت و تصمیم خود برای جلوگیری از آموزش دختران را لغو کنند.

در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از ینس لیرک، سخنگوی سازمان ملل گزارش می‌دهد که درخواست کمک بشردوستانه ۴.۴ میلیارد دالری سازمان ملل تنها ۱۳ درصد تأمین مالی شده است.

او می‌گوید که کمک‌های کشورها برای رسیدگی به بحران بشری در افغانستان از طریق نهادهای مددرسان صورت می‌گیرد و به صورت مستقیم به طالبان نمی‌رسد.

بریتانیا نیز تأکید کرده است که هیچ کمک مالی این کشور مستقیماً به طالبان تعلق نمی‌گیرد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *