برنامۀ جهانی غذا از ادامۀ کمک‌ها برای رسیدگی به نیازمندن در افغانستان خبر داده و گفته است که تنها ماه گذشته در ولایات، نیمروز، غور و لغمان، بیش از ۷۰۰هزار نفر از این کمک‌ها مستفید شده اند.

این ادارهٔ ملل متحد روز سه‌شنبه ۲۱ جون (۳۱ جوزا) گفت که سازمان ملل متحد، تلاش‌هایش را برای کمک به افراد نیازمند در بخش‌های این کشور افزایش داده است.

بر اساس معلومات این برنامه تنها در ماه گذشتۀ میلادی، ۱۰۰هزار نفر در ولایت نیمروز کمک‌های بشردوستانه دریافت کرده اند. برنامۀ جهانی غذا اضافه کرده که در تازه‌ترین مورد، کمک‌های خوراکی را به افراد نیازمند در خاش‌رود، یکی از ولسوالی دور افتادۀ ولایت نیمروز، رسانده است.

با مسلط شدن طالبان بر افغانستان، این کشور با بحران شدید بشری مواجه شده است و سازمان ملل متحد هشدار داده است که اگر کمک‌های آنی برای نیازمندان افغان فراهم نشود، حدود ۹۷ درصد جمعیت افغانستان از وضعیت موجود بشری در کشورشان متاثر خواهند شد.

پیش از این ملل متحد در گزارشی گفته بود که در حدود ۲۳ میلیون شهروند افغانستان گرسنگی حاد را تجربه می‌کند و ۹۵ درصد مردم این کشور غذای کافی برای خوردن ندارند. به گفتۀ این سازمان، ۱۰ میلیون کودک افغان برای زنده ماندن به کمک‌های فوری نیاز دارند.

برنامۀ جهانی غذا همچنین از ادامۀ کمک‌ها به نیازمندان در بخش‌های ولایت غور خبر داده و گفته است که این کمک‌ها که بیشتر شامل مواد غذای اند.

به گفتۀ این اداره، در ولسوالی دور افتادۀ لعل و سرجنگل ولایت غور نیز برای ۱۰۰۰ خانواده مواد غذایی توزیع شده است.

برنامۀ جهانی غذا تاکید کرده که تنها در ماه می در مجموع، ۶۰۰هزار نفر در ولایت غور از کمک‌های ملل متحد مستفید شده اند. این برنامه به ادامۀ توزیع کمک‌ها به افراد آسیب‌پذیر در بخش‌های ولایت لغمان اشاره کرده و افزوده که در حال حاضر، هزاران نفر این کمک‌ها را دریافت کرده اند.

برنامۀ جهانی غذا همچنین از ادامۀ کمک‌های جامعۀ جهانی برای رسیدگی به افراد نیازمند در افغانستان قدردانی کرده و خواستار تداوم کمک‌های بشری در این کشور شده است.

این اداره تا کنون آمار دقیق افرادی که در سال جاری میلادی در سراسر افغانستان کمک‌های بشری دریافت کرده اند، ارایه نکرده است، اما پیش از این گفته بود که از آغاز سال روان میلادی برای حدود دو میلیون نیازمند در ولایت‌های ننگرهار، خوست و فاریاب، مواد خوراکی کمک کرده است.

این در حالی است که پیش از این دیوید بیسلی، رییس عمومی برنامه جهانی غذا، گفته بود که ۱۸ میلیون نفر در ماه جون در افغانستان نیاز فوری به مواد غذایی دارند، اما این نهاد برای رسیدگی به این مشکل بودجه کافی در اختیار ندارد.

دیوید بیسلی، به تاریخ ۳۱ می (۱۰ جوزا) در تویتر نوشت که این نهاد در حال حاضر برای ۱۰ میلیون نفر بودجه دارد و برای نجات نیازمندان در افغانستان به ۱.۲ میلیارد دالر دیگر نیاز است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *