سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد که بانک جهانی ۱۵۰ میلیون دالر برای افزایش تولید مواد غذایی مانند گندم و دسترسی کشاورزان افغان به منابع آبی کمک می‌کند.

این سازمان نگرانی خود را از تشدید گرسنگی در افغانستان در اثر جنگ اوکراین ابراز کرد.

این سازمان می‌گوید که یک هدف این پروژه افزایش تولید گندم است که سود آن به بیش از ۲ میلیون نفر تا نوامبر ۲۰۲۳ خواهد رسید.

همچنان، در این پروژه به معضل دسترسی به آب برای آبیاری و استفاده بهینه از آن و بهتر ساختن کیفیت خاک مزارع نیز پرداخته خواهد شد.

این نهاد مربوط به سازمان ملل می‌گوید که نیمی از مردم افغانستان با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کند. اکنون، با افزایش قیمت مواد خوراکی، به ویژه گندم، به علت جنگ اوکراین به احتمال زیاد وضعیت دسترسی به غذا در افغانستان هرچه بیشتر رو به وخامت خواهد گذاشت.

جنگ اوکراین باعث شده است که برخی کشورها مانند هندوستان صادرات موادغذایی مانند گندم را به کشورهای چون افغانستان محدود کنند.

با قطع کمک‌های بین المللی و ناپدید شدن فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری پس از تسلط طالبان، توان عمومی برای خرید غذا کاهش یافته است.

سازمان غذا می‌گوید که در چارچوب این پروژه بانک جهانی ۱.۹ میلیون نفر از مزایای مالی کار در پروژه‌های احیای تاسیسات آبیاری در روستاها بهره خواهند برد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *