بانک جهانی می‌گوید که تمویل سه پروژه به ارزش ۴۵۰ میلیون دالر را در افغانستان از سر می‌گیرد. این پروژه‌ها، در بخش صحت، زراعت و معیشت است.

این بانک در اواخر ماه مارچ اعلام کرد که چهار پروژه به ارزش حدود ۶۰۰ میلیون دالر را به‌دلیل نگرانی عمیق خود از ممنوعیت تحصیل دختران متوقف کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویتزر، دو منبع آگاه روز سه‌شنبه (۳۰ حمل) گفتند که بانک جهانی کار روی سه پروژه در افغانستان با تمرکز بر صحت، زراعت و معیشت را از سر گرفته است، اما حدود ۱۵۰ میلیون دالر برای پروژه‌های آموزشی متوقف می‌ماند.

یکی از منابع گفته است که با توجه به تشدید بحران اقتصادی در افغانستان که با افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی ناشی از جنگ روسیه در اوکراین بدتر شده است، مقام‌های بانک جهانی تصمیم گرفتند که سه پروژه غیرآموزشی را از سر بگیرند.

به گزارش رویترز، وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرده که قرار است شرکا و کمک‌کنندگان بزرگ به صندوق امانی بازسازی افغانستان (ARTF) برای بحث در مورد مشکلات فزاینده اقتصادی و امنیت غذایی افغانستان روز جمعه در جریان نشست صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی دیدار کنند.

هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) و بانک توسعه اسلامی نیز در این نشست شرکت خواهند کرد.

بانک جهانی هفته‌ی گذشته در گزارشی وضعیت اقتصادی افغانستان را وخیم خوانده و گفته بود که عاید سرانه این کشور در چهار ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با چهار ماه نخست ۲۰۲۱ بیش از ۳۳ در صد کاهش یافته است.

نهادهای کمک‌رسان هم می‌گویند که ۲۴.۴ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی شدید غذایی روبه‌رو هستند و به کمک نیاز دارند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *