با وجود چند انفجار و حمله راکتی به محل برگزاری نشست علمای طالبان در کابل، سخنگوی وزارت داخله این گروه اعلام کرد که دومین روز نشست علما بدون هیچ حادثه امنیتی به پایان رسید.

عبدالنافع تکور گفت که حمله راکتی به محل برگزاری نشست «دروغ است و حقیقت ندارد.»

لحظاتی پیش منابع مردمی در کابل گفتند که نشست علمای طالبان در تالار لویه جرگه هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

به گفته این منابع پس از چند انفجار پیهم در منطقه کوته‌سنگی در غرب کابل، در اطراف تالار لویه جرگه نیز درگیری مسلحانه رخ داده است.

پس از وقوع انفجارها در کوته‌سنگی و گولایی دواخانه، خالد زدران، سخنگوی پولیس طالبان در کابل گفت که این حوادث ناشی از انفجار کپسول گاز در یک دکان گاز فروشی بوده است.

در دومین روز نشست علمای طالبان، مقام‌های این گروه بدون نشر عکس یا ویدیویی، از حضور و سخنرانی ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر این گروه در این نشست خبر دادند.

بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان در نشست خبری گفت که نشست علما در ۳۰ کمیته تقسیم شده و اعضای کمیته‌ها روز جمعه 10 سرطان، نظریات را توحید و آن را فردا در سومین روز نشست ارایه می‌کنند.

معاون سخنگوی طالبان تاکید کرد که هر کمیته متشکل از ۲۰ نفر هستند. طبق آمار طالبان، مجموع شرکت کنندگان نشست علمای طالبان ۶۰۰ نفر هستند.

پیش از این مقام‌های طالبان گفتند که بیش از سه هزار نفر در این نشست شرکت کرده‌اند.

خبرگزاری باختر که زیر نظر طالبان فعالیت می‌کند گزارش داد که در دومین روز نشست، تمامی علما با بلند کردن دستان شان با رهبر طالبان بیعت کرده‌اند.

علی‌رغم حضور گسترده نیروهای طالبان برای تامین، نشست علمای طالبان طی دو روز تحت تاثیر انفجار و درگیری مسلحانه قرار گرفته است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *