انستیتوت مطالعات صلح که مقر آن در اسلام‌آباد است، می‌گوید قدرت‌گیری طالبان در افغانستان در میانه تابستان، هرچند مورد استقبال دولت پاکستان قرار گرفت، اما وضعیت امنیتی را در این کشور بدتر کرد. به گفته این انستیتوت، حملات تروریستی در سال گذشته میلادی ۴۲ درصد افزایش داشت.

این موسسه تحقیقاتی در گزارش خود گفته است که تغییرات در افغانستان «در هیچ زمینه‌ای نتوانست پاکستان را کمک کند تا با گروه‌های مسلحی که امنیت این کشور را تهدید می‌کنند، برخورد کند». این در حالی است که تحریک طالبان پاکستان تا اواخر سال ۲۰۲۰ به شدت تضعیف شده بود.

در گزارش انستیتوت مطالعات صلح آمده که تحریک طالبان پاکستان پس از تصرف کابل توسط طالبان افغان، توانست خود را دوباره سازماندهی کند و فعالیت‌های غیرقانونی و اخاذی خود را در سراسر پاکستان گسترش دهد. محمد اعظم یک تاجر اهل کراچی می‌گوید:‌ «تاجران مجبور هستند تا مبالغ زیادی را از ترس جانشان به طالبان باج بدهند».

در گزارش آمده که تروریست‌ها تیم‌های واکسیناسیون فلج اطفال را هم هدف قرار می‌دهند. افراد پولیسی که از این تیم‌ها محافظت می‌کنند، بیشتر هدف قرار می‌گیرند. در سال ۲۰۲۱، جنگجویان مسلح متعلق به طالبان پاکستان، ۴۸ پولیس را در ایالت خیبر پختونخوا کشتند و ۴۴ تن دیگر را زخمی نمودند. بیشتر این حملات بعد از قدرت‌گیری طالبان در افغانستان رخ داده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *