دانشجویان دختر دانشگاه تعلیم و تربیه کابل روز شنبه با شعار “امنیت حق ماست” دست به اعتراض زدند.

این دانشجویان در شعارهایی که سر می‌دهند خواهان توقف نسل‌کشی هزاره‌ها در افغانستان شدند.

آنها همچنین شعارهایی علیه “دشمنان آگاهی و دانایی” سر دادند.

پس از حمله انتحاری روز گذشته به کورس آموزشی کاج در غرب کابل و شهادت بیشتر از 20 دختر جوان هزاره، امروز زنان در سراسر کابل به نشان محکومیت نسل کشی هزاره ها به روی سرک ها بر آمدن.

شماری از زنان امروز در شهر کابل به ادامه‌ی حملات علیه هزاره‌ها اعتراض کرده‌اند. این زنان شعارهای مختلفی را سر می‌دهند؛ از جمله این که «نسل‌کشی جنایت است، خاموشی خیانت است»، «عدالت عدالت، خسته‌ایم از جهالت»، «نسل‌کشی هزاره را متوقف کنید»، «نه به استبداد» و «پیش به سوی آبادی».

همزمان با این، شماری از زنان معترض در پیامی به روزنامه اطلاعات روز گفته‌اند که طالبان گروهی از این زنان را در ساحه‌ی «پل خشک» دشت برچی که قصد آغاز تظاهرات را داشتند، محاصره کرده‌اند.

به‌گفته‌ی این زنان، صدای تیراندازی نیروهای طالبان نیز در ساحه شنیده شده است. زنان معترض در مورد احتمال زخمی‌شدن کسی در جریان این تیراندازی چیزی نگفته‌اند.

از سوی هم، از لت‌وکوب دو دختر معترض از سوی نیروهای طالبان نیز گزارش شده است. گفته شده است که یکی از این دختران پس از لت‌وکوب به شفاخانه منتقل شده است. همچنین منابع می‌گویند که طالبان شماری از زنان معترض را با خود برده‌اند.

این حمله با واکنش‌های گسترده مواجه شده است. شماری آن‌را ادامه‌ی سیاست «نسل‌کشی» هزاره‌ها عنوان کرده و طالبان را عامل اصلی آن دانسته‌اند؛ در حالی که هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

مرکز آموزشی کاج (موعود سابق) در سال ۱۳۹۷ خورشیدی نیز هدف حمله‌ی انتحاری گروه داعش قرار گرفت که در نتیجه حدود ۱۰۰ دانش‌آموز پسر و دختر در آن زمان کشته و زخمی شدند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *