مأموران امر به معروف و نهی از منکر طالبان در بدخشان پوشش کامل صورت زنان را اجباری اعلام کرده و گفته‌اند که زنان برقع بپوشند و یا هم نقاب به چهره‌ای‌شان بزنند.

منابع محلی می‌گویند که ریاست امر به معروف و نهی از منکر طالبان در بدخشان، برای نظارت از پوشش زنان و رفتار شهروندان دو محتسب موظف کرده‌ است.

این مأموران گشت‌وگذار زنان بدون محرم و پوشش صورت را منع کرده‌اند.

یک منبع از شهر فیض‌آباد به نقل از یکی از مأموران امر به معروف طالبان گفت: «خواهرا! چادری بپوشید یا نقاب به چهره‌‌ی‌تان بزنید، در غیر آن به خانه‌های‌تان برگردید.»

در همین حال زنان در فیض‌آباد، از برخورد مأموران امر به معروف طالبان شکایت دارند و می‌گویند که «رفتار آنان با زنان نه اسلامی است و نه انسانی».

زنان برخورد مأموران امر به معروف را خشن و تحقیرآمیز می‌خوانند.

یکی از این زنان می‌گوید که از ترس طالبان کم‌تر به بازار می‌روند: «حتا اگر با شوهران‌مان هم بیرون شویم، مورد پرس‌و‌جوی آن‌ها قرار می‌گیریم».

همزمان منابع می‌گویند که کارمندان امر به معروف و نهی از منکر طالبان در دروازه شفاخانه این ولایت حضور دارند و مانع ورود زنان بدون محروم و بی برقع می‌شوند.

محتسبان امر به معروف در ایستگاه‌های شهر فیض‌آباد نیز حضور دارند و در داخل موترها پوشش زنان را بررسی می‌کنند.

وزارت امر به معروف طالبان رعایت حجاب توسط زنان بالغ را «فرض و ضروری» می‌داند. حجاب مطلوب این وزارت پوشش کامل صورت زنان است.

این وزارت چندی پیش اعلام کرده بود که برای زنان «بی‌حجاب»، «تنبیه» نیز در نظر گرفته است.

وزارت امر به معروف می‌گوید که سرپرست زنان بی‌حجاب احضار، سه روز زندانی و حتا در دادگاه محاکمه و مجازات خواهند شد. این تصمیم طالبان واکنش‌های گسترده‌ و اعتراضاتی را در پی داشته است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *