شش ماه پس از تصرف کابل، طالبان همچنان در حال افزایش سرکوب هستند. با قطع کمک های مالی بین المللی، افغانستان دچار بحران بی سابقه ای شده است و در فرانسه رضا جعفری با راه اندازی جنبش مقاومت تبدیل به سخنگوی افغانستانی های در تبعید شده و قصد دارد به افزایش آگاهی از وضعیت افغانستان ادامه دهد.

 

رضا جعفری، سخنگوی جامعه تبعیدیان افغان در فرانسه
رضا جعفری، سخنگوی جامعه تبعیدیان افغان در فرانسه

به گزارش خبرنگار اختصاصی همدم نیوز در پاریس ، خبرگزاری GUITI NEWS فرانسه در مقاله ای که روز ششم جنوری با موضوع شرایط افغانستان نشر کرده گفتگوی مفصلی با رضا جعفری ، میانجی و سخنگوی جامعه تبعیدیان افغان مقیم فرانسه انجام داده است :

او مردی است که عجله دارد. وقتی با او ملاقات می کنیم، رضا جعفری به تازگی صحنه گرند کنترل، مقام سوم پاریسی را ترک کرده است و لپ تاپ در دست او به سوالات

مختلف پاسخ می دهد. 

در این عصر زمستانی، او در یک میز گرد جدید شرکت می کند تا به طور خستگی ناپذیر آگاهی را در مورد وضعیت افغانستان از زمان تصرف کابل توسط طالبان افزایش دهد. او گفته های دیوید بیزلی، مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) را بازگو میکند که افغانستان  در حال حاضر “بدترین بحران انسانی روی زمین” را تجربه می کند. از ماه اوت، وضعیت در آنجا بحرانی بوده است: مدرسه و ازدواج اجباری دختران جوان، ممنوعیت گوش دادن به موسیقی، کمبود منابع و مواد غذایی و نیازات گرمایشی در پاییز و زمستان سرد و …

گزارش سازمان ملل که در 25 اکتبر منتشر شد تأیید می کند که بیش از نیمی از 38 میلیون نفر با سو تغذیه حاد مواجه هستند و ناامنی اجتماعی دارند . “من فکر می کنم که مشروعیت خاصی دارم: برای یک بار هم که شده، این یک افغان است که می تواند صحبت کند.

رضا جعفری همچنین می خواهد پیشرفت های بیست سال اخیر را یادآوری کند تا جوانان متعهد و فعال را برجسته کند. او با انجمن خود “کودکان افغانستان و جاهای دیگر” قصد حمایت از این جوانان را دارد. به ابتکار او، میز گرد کنترل زمینی با یک شام همبستگی به منظور جمع آوری کمک های مالی برای حمایت از ادغام زنان افغان که اخیراً در فرانسه فرود آمده بودند، برگزار شد.

رضا جعفری در هر شرایطی «قدرت آرام» را به نمایش می گذارد. این فعال حقوق بشر اکنون یک سخنران چابک است. به گفته روزنامه La Croix تبدیل شدن به “صدای مهاجران افغان” که توسط همکاران ما از Le Point به عنوان “قطب نما و دماسنج خشم افغان ها در فرانسه” به تصویر کشیده شده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *