پس از هشدارها در مورد افزایش مرگ‌ومیر کودکان در صورت عدم اقدام فوری، اکنون دولت بریتانیا اعلام کرده است که کمک‌هایش به افغانستان را افزایش می‌دهند.

به گزارش اسکای‌نیوز، لیز تراس، وزیر امو خارجه بریتانیا روز پنج‌شنبه، ۷ دلو در یک نشست خبری گفته است که برخی از مردم در افغانستان اعضای بدن‌شان را برای خرید مواد غذایی می‌فروشند و این گزارش‌ها بسیار «نگران‌کننده» است.

پس از نشر گزارش‌ها در مورد احتمال مرگ‌ومیر یک میلیون کودک در افغانستان، وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرده است که ۱۰۰ میلیون پوند، به کمک‌های خود برای نجات جان کودکان این کشور می‌افزاید.

وزیر خارجه بریتانیا افزوده است: «گزارش‌ها نشان می‌دهد که چگونه افغان‌ها برای تغذیه خود پس از تسلط طالبان به اقدامات ناامیدکننده‌ای متوسل می‌شوند و این بسیار نگران‌کننده است»

پیش از این معاون پیشین دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که در صورت عدم کمک فوری به افغانستان، سه میلیون کودک در این کشور تا ماه مارچ به سوءتغذیه‌ی حاد دچار شده و یک میلیون کودک دیگر خواهند مرد.

این در حالی است که در پی بحران اقتصادی در افغانستان پس از ماه اگست، گزارش‌های زیادی منتشر شده است که مردم به دلیل گرسنگی دست به فروش اعضای خانواده و یا هم اعضای بدن خود می‌زنند. همچنین امروز بعضی از خبرگزاری های داخلی از فروش و قاچاق اعضای بدن مردم به ایران گزارش دادند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *