منابع محلی در ولسوالی دشت قلعه ولایت تخار می‌گویند که دو جوان پس از اعتراض در برابر جابجایی کوچی‌ها در این ولسوالی، از سوی طالبان کشته شده‌اند.

منابع مردمی در روستای نوآباد ولسوالی دشت قلعه امروز (چهارشنبه، ۳۰ سنبله) گفتند که مسعود مجاهد، رییس شورای محلی این روستا و سجاد که در چند روز اخیر علیه تصمیم طالبان برای جابجایی کوچی‌ها در خانه‌های مردم بومی ولسوالی دشت قلعه اعتراض کرده بودند، از سوی طالبان تیرباران شده‌اند.

منابع همچنین گفتند که نیروهای طالبان دو روز پیش مسعود مجاهد را هدف تیراندازی قرار داده بودند که هنگام انتقال به کابل از اثر زخم‌های عمیق در مسیر راه جان داده است.

به‌گفته‌ی منابع، سجاد جوان معترض دیگر نیز عصر روز سه‌شنبه از سوی طالبان تیرباران شده است.

حمله‌ی همزمان طالبان در دو ولسوالی تخار عقب زده شد

این در حالی است که به‌گفته‌ی منابع محلی، در روزهای اخیر ده‌ها مهاجر تازه‌برگشته از پاکستان در خانه‌های «ساکنان بومی» ولسوالی‌های خواجه‌بهاءالدین، درقد و دشت قلعه ولایت تخار جابجا شده‌اند.

«ساکنان بومی» در اعتراض به جابجایی مهاجران که بیشترشان کوچی‌ها هستند، اعتراض کرده و با آنها درگیر نیز شده‌اند. در نتیجه‌ی این درگیری‌ها تاکنون چهار نفر از ساکنان تخار کشته شده‌اند.

منابع می‌گویند که طالبان از این مهاجران تازه‌برگشته حمایت می‌کنند. افراد تازه‌وارد در تخار نیز مدعی اند که سند ملکیت دارند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *