شماری از دانشجویان نمایندگی دانشگاه المصطفی ایران در کابل می‌گوید که سال گذشته در پی تحولات سیاسی در افغانستان، این دانشگاه وعده کرده بود که فیس سمسترهای دوم، سوم و چهارم را تخفيف می‌دهد، اما در حال حاضر خواستار پرداخت کامل فیس هستند.

مسئولان در دانشگاه المصطفی واحد کابل اما می‌گویند که این دانشگاه تنها فیس سمستر دوم دوره‌ی ماستری را به دانشجویان ۵۰ درصد تخفیف داده و برای تخفیف سه سمستر وعده نداده است.

دانشجویان معترض دوره‌ی ماستری این دانشگاه که شمار شان به حدود ۱۲۰ نفر می‌رسد، گفته‌اند که در اعتراض به «وعده‌شکنی» مسئولان دانشگاه، در صنف حاضر نمی‌شوند.

دست‌کم دو تن از این دانشجویان که خواستند هویت‌شان فاش نشود، افزودند که سال گذشته در پی سقوط دولت افغانستان، شماری از دانشجویان مقطع ماستری دانشگاه المصطفی ترک تحصیل کرده‌اند.

آنان گفتند که شمار دیگر دانشجویان به ریاست دانشگاه مراجعه کردند و این ریاست به آنان گفتند که به تحصیل‌شان ادامه دهند و با توجه به وضعیت اقتصادی افغانستان، فیس سمستر کاهش می‌یابد.

دانشجویان معترض می‌گوید که دانشجویان مقطع ماستری یک سمستر را با تخفيف پشت سر گذاشته‌اند و اکنون که سمستر سوم نیز پایان یافته و مرحله‌ی دفاع پایان‌‌نامه رسیده است، دانشگاه آنان را به «گروگان» گرفته و می‌گوید که باید فیس را تکمیل پرداخت کنند.

یکی از این دانشجویان گفت که دانشجویان پیش از عید صنف را تحریم کرده و به دانشگاه نرفته‌اند. به‌ گفته‌ی او مسئولان این دانشگاه نیز از تصمیم خود عقب‌نشینی نکرده‌اند.

 او می‌گوید که وزارت تحصیلات عالی طالبان و مسئولان مرکزی دانشگاه المصطفی در ایران باید به خواست دانشجویان رسیدگی کنند. به گفته‌ی او، در پی تحولات سیاسی در افغانستان تمام دانشگاه‌های خصوصی فیس خود را کاهش داده است.

در همین حال، یکی از مسئولان دانشگاه المصطفی واحد کابل می‌گوید که این دانشگاه تنها در سمستر دوم دوره‌ی ماستری برای دانشجویان تخفیف ۵۰ درصدی قایل شده است.

این مسئول دانشگاه المصطفی افزود که به‌خاطر تحولات پیش‌آمده در افغانستان، آمار دانشجویان به میزان قابل توجه کم شده و مدیریت دانشگاه برای پرداخت معاش استادان با مشکل مواجه است.

او همچنین گفت که دانشگاه المصطفی خصوصی است و در میان دیگر دانشگاه‌های خصوصی، بیشترین تخفیف را برای دانشجویانش در نظر گرفته است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *