ساکنان ولسوالی نورگرام ولایت نورستان از ادامه‌ی آتش‌سوزی در جنگلات این ولسوالی خبر می‌دهند. این آتش‌سوزی اواخر هفته‌ی گذشته در منطقه‌ی دره‌‌ شام آغاز شده بود.

شیرمحمد، از بزرگان قومی نورگرام امروز (سه‌شنبه، ۱۰ جوزا) گفت که این‌ آتش‌سوزی پس از آن آغاز شد که در پی تنش میان دو قوم بر سرِ جنگل، یکی از این اقوام قصدی جنگل مورد مناقشه را به‌ آتش کشید.

او می‌گوید که اگر آتش‌سوزی به‌زودی مهار نشود، بیم آن می‌رود که آتش پس از کوه‌های نورگرام، به ولسوالی دوآب نورستان و ولسوالی‌های الینگار، علیشنگ و دولت‌شاه ولایت لغمان نیز گسترش یابد.

یکی دیگر از ساکنان نورستان می‌گوید که جنگلات این ولایت با خطر سوختن مواجه است و حکومت طالبان باید برای جلوگیری از آتش‌سوزی گام جدی بر دارد.

در همین حال، مقام‌های محلی طالبان در نورستان می‌گویند که تلاش جدی برای مهار آتش‌سوزی آغاز شده است.

مولوی سمیع‌الحق حق‌بیان، رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان به روزنامه اطلاعات روز گفت که برای مهار آتش در منطقه‌ی دره شام ولسوالی نورگرام نیروهای آتش‌نشانی از ننگرهار اعزام شده و مردم محل هم همکاری می‌کنند.

به گفته‌ی او، احتمالا تاکنون نزدیک به ۲۰ جریب زمین جنگل طعمه‌ی آتش‌ شده باشد. او افزود که احتمال افزایش خسارات وجود دارد.

رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در نورستان گفت که طی دو هفته‌ی گذشته سه مورد آتش‌سوزی در جنگلات این ولایت رخ داده است. در این آتش‌سوزی هم ده‌ها جریب زمین سوخته است.

نورستان در شرق کشور، ولایت پوشیده از جنگل است که در فصل گرما هرازگاهی گواه آتش‌سوزی است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *