اداره مهاجرت سویدن اعلام کرد که درخواست پناهندگی زنان و دختران افغان در سویدن را بدلیل شرایط بد زندگی برای آنان در افغانستان می‌پذیرد.

کارل بیکسلیوس، یک مقام اداره مهاجرت به کانال ۴ تلویزیون سویدن گفت که محدودیت‌های جدید طالبان در حد «آزار و مجازات» زنان در افغانستان است.

کارل بیکسلیوس، مسوول بخش حقوقی اداره مهاجرت سویدن گفت که از زمان قدرت گرفتن طالبان، وضعیت برای زنان افغانستان بدتر شده و هیچ نشانه‌ای از تغییر وضعیت دیده نمی‌شود.

مقامات اداره مهاجرت سویدن اکنون پناهندگان زن افغانستان را جز «گروه های آسیب پذیر» تلقی می‌کنند که باید به آن‌ها به خاطر تعقیب و آزار موجود در افغانستان، در سویدن پناه داد.

فاطمه خرواری، یک فعال حقوق بشر به کانال ۴ گفت که بسیاری از پناهندگان زن از افغانستان با این تصمیم اداره مهاجرت «نفس راحت» کشیده می‌توانند.

پیش از این اداره مهاجرت به خاطر اخراج پناهندگان افغانستان و نادیده گرفتن وضعیت افغانستان تحت حاکمیت طالبان مورد انتقاد سازمان‌های حامی پناهندگان قرار گرفته بود.

به گزارش کانال ۴، فعلا تقاضای اکثریت پناهندگان زن از افغانستان در سویدن پذیرفته شده است و زنانی که درخواست پناهندگی شان رد شده بود، می‌توانند تقاضای تجدید نظر کنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *