گروه دادخواهی زنان افغان از دفتر هماهنگی امور بشر‌دوستانه سازمان ملل‌، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و دیگر سازمان‌های بشردوستانه خواست تا به مردمی که در نتیجه درگیری‌های مسلحانه از ولسوالی بلخاب ولایت سرپل، ولسوالی اندراب ولایت بغلان و ولایت پنجشیر آواره شده‌اند، فورا کمک بفرستد.

این گروه از زنان از واکنش سریع نهادهای مددرسان بین‌المللی و تلاش‌های جمعی آن‌ها برای کمک‌رسانه به آسیب‌دیدگان زلزله در شرق افغانستان قدردانی کرده است.

به گفته این نهاد اگر کمک‌های سخاوتمندانه نهادهای بین‌المللی شامل مواد غذایی و دارو نمی‌بود، وضعیت می‌تواند به یک فاجعه انسانی در شرق افغانستان بینجامد.

با این حال این گروه اعلام کرده است که “ما به عنوان زنان افغانستان به طور جدی نگران بی‌توجهی نهادهای کمک‌رسان بین‌المللی در قبال افغان‌هایی هستیم که در نتیجه حملات طالبان در بلخاب، اندراب و ولایت پنجشیر آواره شده‌اند.

روز پنجشنبه دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشر دوستانه (اوچا) اعلام کرد که در پی جنگ اخیر در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل دست‌کم ۲۷ هزار نفر آواره شده‌اند.

هنوز آمار دقیق از آوارگان جنگ در ولایت پنجشیر و ولسوالی اندراب ولایت بغلان منتشر نشده است.

هنوز هیچ نهادی آماری از رقم دقیق خانواده‌هایی که از این مناطق از سوی طالبان وادار به کوچ اجباری شده‌اند نیز منتشر نکرده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *