به گزارش گاردین، کارمندان پیشین سفارت بریتانیا در افغانستان همچنان از ترس طالبان مخفی زندگی‌ می‌کنند. این روزنامه به فهرستی دست یافته که نشان می‌دهد حدود ۲۰۰ مترجم و کارمند امنیتی و محلی پیشین شرایط دشواری دارند و منتظر پاسخی از دولت بریتانیا هستند تا به این کشور منتقل شوند.

آرش یکی از این افراد است که بیش از ده سال در سفارت بریتانیا در افغانستان کار کرده. او و فرزندانش از خانه خود گریخته‌اند و در یک زیرزمینی در روستایی خارج از شهر مخفی شده‌اند.

او به گاردین گفته است که اگر طالبان او را پیدا کنند کشته خواهد شد. به گفته وی طالبان تمامی اطلاعات کارمندان پیشین سفارت بریتانیا در افغانستان را دارند.

در آگست سال ۲۰۲۱، آرش به همراه خانواده‌اش در میدان هوایی کابل بود که با وقوع حمله انتحاری در این منطقه به خانه بازگشت و تاکنون مخفی زندگی می‌کند.

آرش می‌گوید «هر بار که پیامی از وزارت دفاع دریافت می‌کنیم، می‌گویند صبر کنید. بیش از ده ماه است که منتظریم. ما امیدوار بودیم که دولت بریتانیا به ما کمک کند، اما آن‌ها هیچ کاری انجام ندادند، ما را در اینجا تنها گذاشتند تا بمیریم.»

اداراتی که در بریتانیا برای اسکان افراد واجد شرایط کار می‌کنند گفته‌اند که «کندی و عدم پاسخگویی در برنامه اسکان مجدد افغان‌ها، متقاضیان را در بلاتکلیفی قرار داده است.»

سارا دی جونگ، از مسئولان اسکان دوباره افغان‌ها تاکید کرده که رسیدگی به درخواست‌ها باید تسریع شود و به متقاضیان باید جدول زمانی مشخص داده شود.

طبق گزارش‌ها، دولت بریتانیا از از زمان قدرت‌گیری طالبان تاکنون حدود ۹۵۰۰ نفر را از افغانستان خارج کرده و تنها در سال جاری میلادی، ۶۸۳ نفر به همراه خانواده به این کشور منتقل شده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *