کانون انجمن‌های صنفی دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی ایران اعلام کرد:

آن دسته از اتباع افغانستانی دارای گذرنامه خانواری با مهر تمديد رواديد معتبر تا ١٤٠١/٠٨/٣٠ كه اعتبار گذرنامه آنها كمتر از تاريخ ١٤٠٣/٠٣/٣١ مي‌باشد، از تاريخ ١٤٠١/٠٨/٢٤ لغايت ١٤٠١/٠٩/٣٠ مي‌توانند جهت تمديد اعتبار گذرنامه خويش به دفاتر كفالت مربوطه مراجعه نمايند.

 

متن اطلاعيه منتشر شده بدین شرح است؛

تمدید اعتبار گذرنامه خانواری

به موجب هماهنگی اداره کل محترم امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با سفارت محترم جمهوری اسلامی افغانستان در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۸/۱۲ به منظور سهولت روند تمدید اعتبار گذرنامه‌های خانواری و نیز کاهش هزینه‌های مترتب، مقرر گردید با استفاده از ظرفیت و توان دفاتر خدمات کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی، گذرنامه‌های خانواری فاقد اعتبار اعم از دست‌نویس و یا الکترونیکی جمع‌آوری و برای تمدید اعتبار بر حسب موقعیت به یکی از کنسولگری‌های تهران، مشهد و زاهدان ارسال و پس از تمدید مجددا مسترد گردد.

بنا به مراتب اتباع محترم افغانستانی گروه گذرنامه خانواری دارای رواید معتبر تا ۱۴۰۱/۰۸/۳۰ که گذرنامه آنان کمتر از تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۳۱ اعتبار دارد در اسرع وقت برای تمدید اعتبار گذرنامه به دفتر کفالت مربوطه مراجعه نمایند.

مراجع مربوطه از دستورالعمل های تمدید و هزینه های مربوط سخن نگفته اند و این باعث نگرانی مردم شده است. نکته مهم در تمدید اعتبار پاسپورت هزینه تمدید پاسپورت است که به دلار توسط سفارت اخذ می شود. از طرفی مردم نگران هزینه های اخذ شده از سوی دفاتر کفالت نیز هستند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *