راجنات سینگ، وزیر دفاع هند گفته است که کشورش از افغانستان صلح‌آمیز، امن و با ثبات حمایت می‌کند. او تأکید کرده است که خاک این کشور نباید به‌عنوان پناهگاه و محل آموزش برای تروریست‌ها استفاده شود.

به گزارش اندیا تودی، راجنات سینگ روز گذشته (چهارشنبه، ۲ سنبله)، در نشست سازمان همکاری شانگهای (SCO) در تاشکند ازبیکستان، از این سازمان خواسته است که به‌طور متحد علیه تروریسم مبارزه کند و تهدید را در همه اشکال آن از بین ببرد.

او تأکید کرده است که تروریسم به هر شکلی جنایت علیه بشریت است. به گفته‌ او، تروریسم یکی از جدی‌ترین چالش‌های صلح و امنیت جهانی است.

اندیا تودی نوشته است که راجنات سینگ حمایت هند از یک افغانستان صلح‌آمیز، امن و با ثبات را اعلام و در عین حال بر احترام به حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی، وحدت ملی و عدم مداخله در امور داخلی این کشور تأکید کرده است.

وی از همه طرف‌ها خواسته است تا حاکمان افغانستان را تشویق کنند که از طریق گفت‌وگو و مذاکره به آشتی ملی دست یابند و یک ساختار سیاسی گسترده و فراگیر در این کشور ایجاد کنند.

وزیر دفاع هند افزوده است که نباید از خاک افغانستان به‌عنوان پناهگاه‌های امن و آموزش تروریست‌ها به هدف حمله علیه دیگر کشورها استفاده شود.

طالبان در توافق دوحه به امریکا تعهد داده که مانع فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان می‌شوند.

اما اخیرا امریکا اعلام کرد که ایمن الظواهری، رهبر القاعده را در کابل در یک حمله هوایی کشته است. کشته‌شدن الظواهری، تعهد طالبان را با پرسش مواجه کرد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *