سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته ما از طالبان می‌خواهیم که به تعهدات خود در مورد آشتی ملی و تشکیل دولت فراگیر که منعکس کننده منافع همه جریان‌های قومی و سیاسی باشد، عمل کنند.

این درحالیست که طالبان روز گذشته اعلام کردند ده‌ها نفر از مخالفان و نیروهای مقاومت را کشته‌اند.

طالبان ویدیویی را هم منتشر کرده‌اند که در آن دیده می‌شود جنگجویان این گروه شمار زیادی از نیروهای جبهه مقاومت را پس از اسارت، تیرباران می‌کنند.

انتشار این ویدیو، واکنش‌های گسترده‌ای را در بین مقام‌های پیشین افغانستان و دیپلومات‌های خارجی داشته است.

روسیه پیش از این از طالبان خواسته بود که با مخالفان خود گفتگو کنند و برای تشکیل حکومتی فراگیر تلاش کنند.

آقای لاوروف تاکید کرده بود روسیه فقط در صورتی از طالبان حمایت می‌کند که پس از گفتگوها، در افغانستان حکومت فراگیر تشکیل شود و همه جریان‌های سیاسی در آن حضور داشته باشند.

با این حال روسیه روابط نزدیکی با طالبان دارد. این کشور پس از سقوط حکومت پیشین افغانستان سفارت خود را فعال نگهداشت و دیپلومات طالبان در مسکو را هم پذیرفت.

همچنین پس از حمله انتحاری در ورودی کنسولگری سفارت روسیه در کابل که منجر به کشته شدن دو دیپلومات این کشور شد، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تلاش بدخواهان تاثیری بر گفتگوهای مسکو با طالبان ندارد.

آقای لاوروف در گفتگو با خبرگزاری خاور تاجیکستان از طالبان خواسته است که برای مقابله با گسترش تروریسم و مواد مخدر نیز تلاش کنند.

روسیه پس از آنکه داعش مسئولیت حمله انتحاری به سفارت این کشور در کابل را بر عهده گرفت، خدمات کنسولی خود را به تعلیق درآورد.

سرگی لاوروف می‌گوید طالبان باید برای ثبات وضعیت افغانستان به تعهدات خود پایبند باشند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *