سرپرست وزارت دفاع طالبان می‌گوید هواپیماهای بی‌سرنشین امریکایی از مسیر پاکستان وارد حریم هوایی افغانستان می‌شوند. ملا محمد یعقوب از پاکستان خواست اجازه ندهد از فضای این کشور بر ضد افغانستان استفاده شود. در ماه‌های گذشته بارها طیاره‌های بی‌سرنشین در آسمان افغانستان دیده شده‌ است.

روز شنبه جو بایدن، رئیس جمهور امریکا گفت کشورش بدون حضور سربازانش در افغانستان، تروریستان را تعقیب می‌کند.

در ماه اگست یک هواپیمای بدون سرنشین امریکایی خانه‌ای را در شیرپور کابل آماج حمله قرار داد. رئیس جمهور امریکا بعدا اعلام کرد که ایمن‌الظواهری، رهبر شبکه القاعده را در این خانه کشته است.

طالبان بارها از ادامه حملات هوایی طالبان در خاک افغانستان ابراز نارضایتی کرده‌اند. به ویژه حمله نیروهایی هوایی امریکا بر قلب کابل که موجب قتل ایمن‌الظواهری شد، طالبان را غافلگیر کرد.

این گروه بعد از حمله شیرپور کابل، تظاهرات‌هایی را در ولایت‌های مختلف برگزار کرد و عملیات طیاره‌های بی‌سرنشین امریکایی در افغانستان را محکوم کرد.

ملا محمدیعقوب، وزیر دفاع طالبان که روز یکشنبه،‌ ۶ سنبله در یک نشست خبری در کابل سخنرانی می‌کرد، گفت در یک سال گذشته حدود ۶۰ هلیکوپتر ترمیم و آماده پرواز شده است.

ملا یعقوب با اشاره به چرخبال‌هایی که سال قبل توسط نیروهای هوایی به کشورهای همسایه منتقل شد می‌گوید تلاش برای بازگرداندن آنها به کابل ادامه دارد و “ما از این طیاره‌ها نمی‌گذریم.”

وزیر دفاع طالبان گفت شمار ارتش طالبان به ۱۵۰ هزار نفر رسیده است. او تاکید کرد که تصفیه صفوف و جذب بیشتر نیرو جریان دارد.

ملا یعقوب توضیح داد که طالبان ۸ لوای سرحدی تشکیل داده و در هر یک از لواها سه هزار نفر از نیروهای خود را جابجا کرده‌اند.

 

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *