بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان امروز با انتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا تلیفونی گفتگو کرد.

وزارت خارجه پاکستان در توییتی نوشته است که در این گفتگو «در مورد نیاز به تعامل مستمر با حکومت موقت افغانستان برای مقابله با بحران انسانی نیز بحث شد.»

طبق گزارش‌ها، گفتگو در مورد تعامل با طالبان برای کمک‌رسانی به افغانستان در حالیست که عدم مشروعیت این گروه مانعی برای کمک‌های جامعه جهانی به مردم افغانستان شده است.

پیش از این روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع خود گزارش داده بود که مقامات ارشد حکومت امریکا با طالبان روی ایجاد مکانیزمی گفتگو می‌کنند تا این گروه بتواند برای مهار گرسنگی و بحران بشری در افغانستان از ذخایر ارزی مسدود شده بانک مرکزی افغانستان در امریکا استفاده کند.

به این منظور امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان هفته گذشته به دوحه رفت و با تام وست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان در دوحه دیدار و گفتگو کرد. طبق گزارش‌ها آقای متقی هنوز در قطر بسر می‌برد و گفتگوها همچنان ادامه دارد.

هرجیت ساجن، وزیر توسعه بین‌المللی کانادا هم اخیرا گفته است به منظور تسهیل ارائه کمک‌های بشری به مردم افغانستان، ممکن است قانونی که هر گونه معامله با طالبان را غیر‌قانونی می‌داند، تغییر دهند.

با این حال همه کشورها تاکید دارند که هیچ تصمیمی برای به رسمیت شناخته شدن طالبان ندارند و طالبان را همچنان یک گروه تروریستی می‌دانند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *