سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز پنجشنبه ۳۰ سرطان در یک نشست خبری گفت که هیچ سازشی با طالبان وجود ندارد و این گروه باید به تمام تعهدات خود عمل کند.

ند پرایس گفت احترام به حقوق زنان، اقلیت‌های مذهبی، تشکیل حکومتی فراگیر و مبارزه با القاعده و داعش از مواردی هستند که باید انجام شوند.

او افزود ایالات متحده از طالبان انتظار دارد به تعهداتی که به جامعه جهانی داده عمل کند.

آقای پرایس توضیح داد: «اینها به نوعی تعهدات بسیار ساده‌ای هستند که به حقوق اساسی مردم افغانستان؛ زنان، دختران و اقلیت‌های مذهبی احترام می‌گذارند. به حق رفت و آمد آزاد برای کسانی که می‌خواهند [افغانستان] را ترک کنند. به تعهدات ضد تروریسم؛ از جمله القاعده، شاخه داعش در افغانستان و تشکیل دولتی که نماینده مردم افغانستان است.

طالبان مدعی هستند که به تمام تعهدات خود عمل کرده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان روز جمعه در رشته توییتی گفته است «امارت اسلامی افغانستان تمام تعهداتی را که در موافقتنامه دوحه با امریکا نموده بود انجام داده است. امارت اسلامی به کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان برعلیه امریکا و متحدین آن استفاده نماید. امارت اسلامی به دادن تمام حقوق شرعی هموطنان خویش متعهد است.»

سخنگوی طالبان در عین حال تلویحا گفته است که چگونگی حکومتداری در افغانستان مربوط به خود این گروه است و دیگر کشورها حق دخالت ندارند.

در ادامه توییت ذبیح‌الله مجاهد آمده است که «سایر مسائل همچون نظام و چگونگی زندگی در افغانستان، مسایل مربوط به افغان‌ها می‌باشد.»

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است تصمیم‌های طالبان با تعهداتی که به مردم افغانستان داده‌اند همخوانی ندارد و نمایندگان ایالات متحده در سراسر جهان از طرق مختلف منجمله از طریق سازمان ملل کار می‌کنند تا طالبان را پاسخگو کنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *