منابع محلی در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل می‌گویند که نیروهای طالبان هفت غیرنظامی به‌شمول پنج کارگر و دو چوپان را در منطقه‌ی «جه میرک» این ولسوالی تیرباران کرده‌اند.

منابع مردمی روز گذشته (شنبه، ۴ سرطان) گفته‌اند که به اثر اصابت یک فیر مرمی هاوان طالبان به یک خانه‌ی مسکونی در منطقه‌ی «دهنه بلخاب» چهار کودک شدیدا زخمی شده‌اند.

همزمان با این، وزارت دفاع طالبان اعلام کرده است که عملیات مشترک تصفیوی را که در ولسوالی بلخاب راه‌اندازی کرده بودند، صبح امروز بدون تلفات به پایان رسیده است.

در خبرنامه‌ی این وزارت مولوی مهدی، فرمانده هزاره‌تبار و ناراضی این گروه و نیروهای طرفدار او «بغاوت‌گر» خوانده شده و آمده است که ساحات تحت کنترل نیروهای مولوی مهدی آزاد و آنان بدون مقاومت فرار کرده‌اند.

وزارت دفاع طالبان مدعی شده است که نیروهای مولوی مهدی بدون مقاومت ساحات تحت کنترل‌شان را ترک کرده و عملیات در مناطق دوردست ولسوالی بلخاب «بدون مانع» ادامه دارد.

از سوی هم، منابع در حالی از کشته و زخمی شدن ۱۱ غیرنظامی در ولسوالی بلخاب از سوی طالبان خبر می‌دهند که عبدالرحمان اکه، والی این گروه در سرپل در یک نوار تصویری به مردم از «برخورد خوب» طالبان اطمینان می‌دهد.

این همه در حالی است که به‌گفته‌ی منابع محلی، در سومین روز حمله‌ی طالبان به ولسوالی بلخاب، درگیری شدید میان دو طرف در ساحات «بازار کهنه»، «شیر قلعه»، «دامن کوتل» و برخی ساحات دیگر ادامه داشته است.

منابع محلی در ولسوالی بلخاب پیشتر گفته بودند که در دو روز نخست درگیری به طالبان تلفات سنگین وارد شده و چندین حمله‌ی تهاجمی‌شان عقب زده شده است. به‌گفته‌ی منابع، به نیروهای طرفدار مولوی مهدی نیز تلفات وارد شده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *