محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان از سازمان ملل و جامعه جهانی خواسته است با اعمال فشار بر طالبان جلوی “قتل‌عام” در بلخاب و دیگر مناطق هزاره‌نشین را بگیرند.

آقای محقق با نشر اعلامیه‌ای گفته که طالبان پس از چهار روز جنگ مرکز و ۸ روستای ولسوالی بلخاب را تصرف کرده‌اند.

محقق می‌گوید طالبان حدود ۸ هزار نیرو از قطعات بدری و منصور در جنگ بلخاب فرستاده و این نیروها غیر نظامیان را قتل عام کرده‌اند.

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان با نشر تصاویری از قربانیان حمله اخیر این گروه در بلخاب در صفحه فیسبوک خود گفته که طالبان در این ولسوالی، ۹ غیرنظامی به شمول یک مرد ۷۵ ساله را تیرباران کرده‌اند.

آقای محقق در اعلامیه‌ای که منتشر کرده گفته که مردم بلخاب اولین قیام کنندگان علیه اتحاد جماهیر شوروی سابق بودند اما اکنون به جرم عدالت خواهی توسط جنگ‌جویان طالبان با سلاح‌های اهدایی امریکایی مورد هجوم قرار گرفته‌اند.

او از طالبان خواست که “هرچه عاجل” نیروهایش را از این ولسوالی خارج کنند.

محقق همچنین می‌گوید که طالبان صبح روز یکشنبه بر خانه محمد مرادی یکی از فرماندهان جهادی سابق هزاره در ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور حمله کرده که در این حمله مرادی همراه با دو دختر و یک خواهر زاده‌اش کشته شده‌اند.

مقام‌های طالبان در ولایت غور اعلام کرد که صبح امروز در عملیاتی محمد مرادی فرمانده پیشین خیزش‌های مردم و پنج نفر را دیگر را کشتند.

طالبان گفته اند که مرادی را به‌دلیل ارتباط با مولوی مهدی از بین برده‌اند.

محقق این حمله‌ها را خشونت علیه هزاره‌ها می‌داند.

 

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *