ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان از پاکستان خواست به هواپیماهای بی‌سرنشین امریکایی اجازه ندهد که از حریم هوایی آن برای انجام حملات در خاک افغانستان استفاده کند.

او به تلویزیون شمشاد گفت که اسلام آباد نباید با این کار به «همسایگانش آسیب» بزند.

وزارت خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات مقامات طالبان، موضوع همکاری با امریکا برای حمله پهبادهای امریکایی بر اهدافی در افغانستان را رد کرده است.

با این که مقامات پاکستانی از طالبان خواسته اند تا در بیانات رسمی خود از اسلام آباد انتقاد نکنند، اما حملات اخیر پهبادهای امریکایی و کشته شدن اعضای القاعده در افغانستان بر نارضایتی طالبان افزوده است که به جنگجویان القاعده به عنوان متحد خود نگاه می‌کنند.

مجاهد به شمشاد گفت: «ما باور داریم که این مساله از طریق گفتگو و درک متقابل حل می‌شود. شاید پاکستان نخواهد[با امریکا] همکاری کند، اما فشار بالای آن وجود دارد. اما، هر کشوری می‌تواند از خاکش محافظت کند و نباید اجازه دهد که همسایگانش آسیب ببینند.»

اسنادی نشان می‌دهد که شب جمعه ۱۱ اسد، در حمله هواپیمای بدون سرنشین امریکا در منطقه دهمزنگ کابل، یک عضو القاعده و چهار طالب کشته شدند.

روز بعد منابع محلی گفتند که در منطقه دهمزنگ در غرب شهر کابل هواپیمای بدون سرنشین حمله کرد.یک منبع طالبان تایید کرد که چهار راکت شلیک شده بود.

این هفته، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای با لحن انتقادی بی‌سابقه، اظهارات وزیر دفاع طالبان در مورد استفاده هواپیماهای بی‌سرنشین امریکایی از خاک پاکستان را «خیلی تاسف‌آور» و «غیر مسئولانه» توصیف کرد.

همچنان، در بیانیه این وزارت گفته شده بود که پاکستان از طالبان می‌خواهد تا «به تعهدات بین المللی خود عمل کرده و به تروریزم اجازه ندهند که از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده کند.»

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *