‏ دوشنبه‌شب، نیروهای طالبان در ساحه «بکرآباد» در مرکز شهر هرات، بالای موتر سه تن گلوله‌باری کردند. محبوب‌شاه، افسر سابق فرماندهی پولیس هرات با دو تن از غیرنظامیان در شلیک طالبان جان باختند. طالبان اجساد این افراد را در چندین نقطه شهر هرات به نمایش گذاشتند.

 

 

عکس‌هایی که از این رویداد در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، نشان می‌دهد که برخورد طالبان با این افراد شدید بوده است. حتی در یک عکس مغزهای سر محبوب‌شاه از سرش بیرون شده است و پس از آن طالبان جسدش را در قسمتی از شهر هرات از جرثقیل آویزان کردند.

پس از گلوله‌باری بر این سه تن، جنگجویان طالبان به مردم محل گفته بودند که آنان قصد ربودن یک زرگر را داشتند، و به همین خاطر آن‌ها مانع این مورد آدم‌ربایی شده‌اند.

اما طالبان هیچ اطلاعاتی در مورد این زرگر و چگونگی تلاش متهمان برای ربودنش ارائه نکرده‌اند.

جنگجویان طالبان تصور می‌کنند که با شلیک مستقیم بالای مظنونان و متهمان، آویزان کردن و به نمایش گذاشتن اجسادشان در شهر، زهر چشم به آدم‌ربایان نشان می‌دهند.

 

شلیک بر افسر سابق

محبوب‌شاه یکی از افسران پولیس حکومت سابق است. یکی از نزدیکان وی می‌گوید که محبوب‌شاه از دوره شش ماهه از رشته جرم جنایی در شهر «سیواس» ترکیه دپیلوم گرفته است: «کشتن محبوب‌شاه به‌اتهام آدم‌ربایی بهانه است و من فکر می‌کنم که وی با سابقه خوب در بخش خدمت به مردم، هیچ وقت آدم‌ربایی نمی‌کرده است.»

محبوب‌شاه از افسران ورزیده فرماندهی پولیس در حکومت سابق بود و در زمان فشار طالبان برای تصرف ولسوالی‌های هرات به‌عنوان آمر اکمالات پولیس غوریان وظیفه اجرا کرده است.

یکی از همکاران محبوب‌شاه می‌گوید که محبوب‌شاه در بخش اکمالات در مناطق دشوار جنگی از مهارت خاصی برخوردار بود و وظایفش را به‌عنوان افسر پولیس در فرماندهی پولیس به «درستی» انجام می‌داد.

محبوب‌شاه پیش از سقوط حکومت به‌دست طالبان نامزد شده بود و قصد داشت که عروسی کند. او دانشجوی رشته حقوق و علوم سیاسی یکی از دانشگاه‌های خصوصی هرات بود.

هویت دو تن از کشته‌شدگان از سوی طالبان مشخص نیست، اما منابع مردمی گفته‌اند که آن دو تن غیرنظامی بوده‌اند و در حکومت سابق وظیفه نداشته‌اند.

تصور می‌شود که طالبان از خانواده‌های این سه تن خواسته‌ باشند که با رسانه‌ها مصاحبه نکنند.

 

 

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *