منابع محلی در ولسوالی لعل‌وسرجنگل ولایت غور می‌گویند که گروه طالبان در این ولسوالی دو نفر از نزدیکان محمد مرادی، فرمانده‌ی پیشین خیزش مردمی را پس از اسارت تیرباران کرده‌اند.

یک منبع محلی در گفت‌وگو از این دو اسیر عارف و آصف نام‌برد و گفت که آنان صبح روز یک‌شنبه (۵ سرطان) در روستای «دهن چهارآسیاب» لعل‌و‌سرجنگل به اسارت طالبان درآمده بودند.

به گفته‌ی منبع، طالبان این دو نفر را پایین‌تر از این روستا در مسیر راه تیرباران کرده و جسدهای‌شان را کنار جاده انداخته‌اند.

طالبان حوالی ساعت ۲:۰۰ بامداد روز گذشته در منطقه‌ی «دهن‌ چهارآسیاب» ولسوالی لعل‌وسرجنگل به خانه محمد مرادی حمله کرده‌اند.

در این حمله چهار تن به‌شمول فرمانده محمد مرادی، دو دخترش به نام‌های زرین و تاج‌گل و غلام‌حیدر، یکی از نزدیکانش کشته شدند. گفته می‌شود که در این حمله پسر و همسر مرادی زخمی شده‌اند.

طالبان می‌گویند که به‌خاطر ارتباط داشتن مرادی با مولوی مهدی به خانه‌اش حمله کرده‌اند. مسئولان محلی طالبان می‌گویند که در این حمله مرادی و پنج نفر دیگر کشته شده‌اند.

مولوی مهدی، تنها فرمانده‌ی هزاره‌تبار طالبان بود که طی ماه‌های اخیر با این گروه دچار اختلاف شد و به ولسوالی بلخاب سرپل رفت.

طالبان چندین هیأت برای گفت‌وگو با مولوی مهدی به بلخاب فرستادند، اما این گفت‌وگوها نتیجه نداد و سرانجام حمله کردند.

وزارت دفاع طالبان اکنون می‌گوید که عملیات این گروه علیه «بغاوت‌گران» در بلخاب به پایان رسیده است.

گزارش‌های تأیید نشده می‌رساند که طالبان دست به‌ قتل‌عام غیرنظامیان در بلخاب زده‌اند. طالبان درباره‌ی این ادعاها سکوت اختیار کرده‌اند.

 

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *