حامد کرزی، رئیس‌جمهور سابق افغانستان در مصاحبه با اندیا تودی می‌گوید که مردم افغانستان به دلیل پایان جنگ گسترده در افغانستان اکنون خوشحال‌تر اند. او می‌افزاید به جز کاهش تلفات، همه اتفاقات یک سال گذشته منفی بوده است. کرزی افزود که مردم افغانستان با «دشواری‌های عظیم» مواجه‌اند.

او گفت که یک سال گذشته برای افغانستان با رویدادهای عمده همراه بوده است. آقای کرزی افزود: «مردم افغانستان از این که درگیری در یک سطح گسترده وجود ندارد و افغان‌ها در دو طرف جبهه جنگ جان شان را از دست نمی‌دهند، خوشحال‌تر اند.»

آقای کرزی، اما گفت که در یک سال گذشته مردم افغانستان با دشواری‌های عظیم مواجه بوده‌اند. او مهاجرت میلیون‌ها شهروند افغانستان در پی سقوط حکومت پیشین را یک ضایعه دانست

کرزی گفت: «مردمان تحصیلکرده ما کشور را ترک می‌کنند و اقتصاد ما در یک وضعیت بسیار بد است.»

او افزود که از دست رفتن ذخایر ملی افغانستان و فروپاشی نهادهای کشور، و در نهایت سقوط دولت افغانستان «یک ضایعه بزرگ» بوده است.

رئیس‌جمهور اسبق افغانستان گفت: «این که در مقایسه با گذشته، افراد زیادی کشته نمی‌شوند، یک نشانه مثبت است اما غیر این همه چیز منفی بوده است.»

او در بخشی از این مصاحبه می‌گوید زمانی افغانستان به سعادت می‌رسد که فرزندانش آموزش ببینند و زنان و مردان شانه به شانه هم برای کشور کار کنند.

آقای کرزی تاکید کرد که افغانستان از طریق یک گفتگوی ملی می‌تواند به همبستگی برسد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *