همزمان با نگرانی درباره‌ی قطع کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان در افغانستان، خلیل‌الرحمان حقانی، سرپرست وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان در دیدار با دبیرکل شورای پناهندگان ناروی گفته است که «یک یا دو کیلو کمک مشکل افغان‌ها را حل نمی‌کند».

طبق اعلامیه وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان، سرپرست این وزارت با یان اگلند، دبیرکل شواری پناهندگان ناروی درباره‌ی ارائه کمک به آوارگان داخلی بحث کرده است.

انگلند گفته است که شورای پناهندگان در شش ماه گذشته به ۸۵۰ هزار نفر در افغانستان کمک کرده و تصمیم دارد در آینده به ۷۰۰ هزار نفر دیگر هم کمک کند.

به نقل از اعلامیه وزارت مهاجرین، انگلند تعهد داده که کمک‌ها را به اساس شریعت و ارزش‌های فرهنگی افغانستان تنظیم کند؛ اما طالبان به زنان اجازه‌ی کار دهند.

خلیل‌الرحمان حقانی گفته است که طالبان تلاش می‌کنند تا یک چارچوب شرعی برای تحصیل و کار زنان ایجاد کنند.

او تأکید کرده است که کمک‌های بشردوستانه نباید مشروط باشد.

وی افزوده است: «هدف ما و شما کمک به نیازمندان است. اگر یک راه بسته است، راه‌های دیگر باز هستند. ما به شما اطمینان می‌دهیم که در این زمینه با شما همکاری کامل داریم؛ اما یک کیلو یا دو کیلو کمک مشکل افغان‌ها را حل نمی‌کند.»

حقانی گفته است که خارجی‌ها نباید در مورد افغانستان عجولانه تصمیم بگیرند.

طالبان کار زنان در سازمان‌های بشردوستانه را منع کرده‌اند. این امر واکنش‌های جهانی را در پی داشته است و برخی از نهادهای کمک‌‌رسان فعالیت شان را متوقف کرده‌اند.

به‌تازگی مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه ممنوعیت کار زنان در مؤسسات داخلی و خارجی را ضربه‌ای بر ظرفیت‌های کمک‌رسانی برای حدود ۲۸ میلیون نفر دانسته است.

او اضافه کرده است در صورتی که ممنوعیت کار زنان از سوی طالبان لغو نشود، کمک‌های سازمان ملل نمی‌تواند ادامه یابد.

گریفیتس گفته است که قرار است به‌زودی برای گفت‌وگو در مورد این «بن‌بست» به کابل سفر کند. او افزوده است: «بدون کار زنان، ما نمی‌توانیم برای افرادی که در واقع هدف اولیه کمک‌های بشردوستانه برای زنان و دختران هستند، کمک ارائه کنیم.»

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *