مقام‌های طالبان می‌گویند که در نتیجۀ یک درگیری مسلحانه در کابل، پسر و یک محافظ انجینر محمد خان، معاون ریاست اجراییه حکومت پیشین افغانستان کشته و دو تن دیگر به شمول خانم وی زخمی شده اند.

خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیه کابل روز شنبه ۱۲ فبروری (۲۳ دلو) به خبرنگاران گفت که این درگیری شب گذشته در منزل محمد خان به وقوع پیوست.

آقای زدران افزوده است که این حادثه در نتیجۀ “اختلافات خانوادگی” صورت گرفته است.

اما عبدالله عبدالله، رییس پیشین شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان گفته است که شب گذشته منزل محمد خان، معاون ریاست اجراییه حکومت پیشین افغانستان مورد حملۀ مسلحانه قرار گرفته است.

آقای عبدالله این حمله را “ناجوان‌مردانه” خوانده و آن را نکوهش کرده است. گفته می‌شود که خانم آقای محمد خان در حال حاضر، در یکی از شفاخانه‌های شهر کابل بستری است.

در این حال، امرالله صالح، معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان گفته است که این حمله مسلحانه بر خانه محمد خان توسط افراد مسلح طالبان صورت گرفته است.

آقای صالح در صفحه فیسبوک خود نگاشته است: “خانوادۀ انجنیر صاحب محمد خان به حرف گروه طالب باور کرده و در کابل باقی مانده بود. ملیشه‌ها و اوباشان گروه دروغگو و بی‌سر طالب شب هنگام به خانه‌ی او حمله نموده، پسر جوانش را با پسرکاکایش شهید و خانم سرسفیدش را زخمی ساختند.”

آقای صالح افزوده است که طالبان، افغانستان را به “تحت‌الحمایه” راولپندی تقلیل داده و با هر کسیکه “حس وطنی و ملی” داشته باشند، دشمنی دارند. او تاکید کرده است که نباید به حرف‌های گروه‌های طالبان باور کرد و نیاز است تا صف مقاومت بیشتر از هر زمان دیگر مستحکم شود.

طالبان دست داشتن در این حمله را رد کرده و گفته اند که پس از این درگیری افراد این گروه به محل رسیده و بررسی‌های شان را در باره چگونگی این حادثه آغاز کرده اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *