حامد کرزی ممنوع‌الخروج شدن خود و عبدالله عبدالله را تایید کرد.

رییس‌جمهور پیشین افغانستان به شبکه العالم گفت در سفرهایی که قرار بود او و آقای عبدالله داشته باشند “مشکلاتی وجود داشت که امیدواریم برطرف شود”.

منابع مختلف پیشتر از حصر خانگی این دو خبر داده بودند.

حامد کرزی که از حامیان صلح با طالبان بود، پس از امضای توافقنامه این گروه با امریکا در دوحه، برای استقبال از این توافق به همراه فرزندانش به خیابان‌های کابل برآمد و با شادمانی رانندگی کرد.

او که پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در کابل ماند،‌ اکنون به العالم، تلویزیون عربی دولت ایران تایید کرده است که از سوی حکومت طالبان ممنوع‌الخروج شده است.

آقای کرزی در پاسخ به پرسشی درباره ممنوعیت سفرهای خارجی خود گفت: بله در سفرهایی که قرار بود با دکتر عبدالله عبدالله داشته باشیم البته به صورت جداگانه مشکلاتی وجود داشت که امیدواریم آن مشکلات برطرف شود.

رییس‌جمهور پیشین افغانستان در عین حال گفت “در داخل شهر کابل رفت و آمد ما آزاد است و مردم به دیدن ما می آیند”.

آقای کرزی گفت که او آقای عبدالله برای سفر در داخل شهر کابل آزادند: “من و عبدالله عبدالله با هم ملاقات می کنیم و در شهر کابل هر جایی بخواهیم می توانیم برویم”.

آقای کرزی همچین در این مصاحبه گفته است: آرزو می کنم افغانستان به زودی صاحب حکومتی شود که تمام مردم افغانستان نماینده خود را در آن ببینند.

حامد کرزی از نخستین کسانی بود که خواهان گفتگوهای صلح با طالبان شد. در دوره دوم ریاست‌جمهوری خود، هرچه بیشتر به صلح با طالبان تمایل پیدا کرد و از حامیان غربی خود،‌ به ویژه ایالات متحده امریکا فاصله گرفت.

آقای کرزی طالبان را برادران ناراضی خود می‌خواند و امریکا را به دلیل عملیات شبانه در افغانستان سرزنش می‌کرد.

بسیاری در افغانستان باور دارند که قدرت گرفتن طالبان و بازگشت آن‌ها، پس از یک دوره خاموشی در سال‌های بعد از حمله ائتلاف تحت فرمان امریکا، نتیجه پافشاری‌های آقای کرزی برای نزدیک شدن به این گروه مطرح کردن این گروه به عنوان واقعیت جامعه افغانستان است

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *