روزنامه اطلاعات‌روز اعلام کرد که سخیداد هاتف، نویسنده و طنزپرداز به عنوان مدیر مسئول این روزنامه تعیین شده است.

سخیداد هاتف، نویسنده و طنزنویس شناخته شده افغانستان است.

اطلاعات‌روز از روزنامه‌های پرخواننده افغانستان است که در ۲۰۲۰، جایزه سازمان شفافیت بین‌الملل را دریافت کرد.

پیش از این، ذکی دریابی، مدیر مسئول این روزنامه بود. آقای دریابی صاحب امتیاز روزنامه اطلاعات‌روز است که پس از این به عنوان رئیس اجرایی این روزنامه ایفای وظیفه می‌کند.

سخیداد هاتف دانش‌آموخته دانشکده ژورنالیزم در دانشگاه بلخ است. آقای هاتف پیش از این نیز یکی از نویسندگان روزنامه اطلاعات‌روز بود و در سال‌های اخیر با سایر روزنامه‌ها و مجلات فارسی زبان، از جمله روزنامه جامعه‌باز و مجله حلزون همکاری قلمی داشته است.

روزنامه اطلاعات‌روز در خبرنامه‌ای گفته است که این تغییرات به دلیل پاسخ‌گویی به نیازمندی‌های جدیدی که پس از فروپاشی نظام جمهوری در عرصه رسانه‌ها به‌وجود آمده است، انجام شده است.

در خبرنامه‌ای روزنامه اطلاعات‌روز آمده است که این روزنامه اهداف اساسی خود را بازتاب صدای شهروندان افغانستان، ارایه اطلاعات دقیق، مستند، متوازن و بی‌طرفانه تعریف کرده است. به گفته این روزنامه، اطلاعات‌روز پس قبل از سقوط دولت افغانستان به صورت چاپی و آنلاین نشرات داشت اما با تسلط طالبان در ۱۵اگست ۲۰۲۱، نشرات چاپی این روزنامه متوقف شده است.

روزنامه اطلاعات‌روز در حال حاضر به صورت آنلاین فعالیت دارد.

روزنامه اطلاعات روز با مدیر مسئولی ذکی دریابی در سال ۱۳۹۰خورشیدی جواز فعالیت خود را از وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان دریافت کرد. در یک دهه‌ی گذشته اطلاعات روز در بخش‌های سیاست، امنیت، حکومتداری، اقتصاد، جامعه، فرهنگ، بهداشت، ورزش و فن‌آوری به‌گونه‌ی آزاد، مستقل، بی‌طرف و با رویکرد انتقادی فعالیت کرده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *