وزارت مالیه حکومت سرپرست طالبان می‌گوید که برای کنترل و کاهش نفت در بازارهای افغانستان، ۳۵۰ هزار تُن نفت از ایران وارد می‌کند.

قرارداد خریداری این مقدار نفت در جریان سفر هیأتی از طالبان به ایران با یک شرکت سهامی ایرانی امضا شده و روند واردات آن به افغانستان در روزهای آینده آغاز می‌شود.

طبق خبرنامه‌ی وزارت مالیه‌ طالبان که امروز (شنبه، ۱ اسد) منتشر شد، هیأت مشترک از شرکت دولتی نفت‌وگاز، وزارت خارجه، وزارت تجارت، بانک مرکزی و اداره نورم و استندرد طالبان برای خریداری نفت از ایران به این کشور رفته است.

وزارت مالیه طالبان گفته است که این هیأت در جریان این سفر با مسئولان ایرانی درباره‌ی خریداری، کیفیت، قیمت و ترانزیت مواد نفتی و فراهم‌سازی تسهیلات لازم گفت‌وگو کرده است.

به نقل از خبرنامه، طالبان و مقام‌های ایرانی درباره‌ی ایجاد یک کمیته مشترک برای قراردادهای دولت به دولت یا G2G، ادامه کار ساخت پایپ‌لاین مواد نفتی، ساخت تصفیه‌خانه‌های مشترک و اجرای قراردادهای درازمدت به توافق رسیده‌اند

طی روزهای اخیر، قیمت نفت در افغانستان به‌گونه‌ی بی‌سابقه افزایش یافته است. در حال حاضر یک لیتر دیزل به ۱۲۰ افغانی رسیده است.

تاجران مشکلات بانکی و کندی‌کاری در بنادر را باعث سکتگی در واردات مواد نفتی و افزایش قیمت تیل می‌دانند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *