منابع مردمی گزارش دادند که طالبان بامداد دوشنبه، ۲۰ سرطان یک غیرنظامی به نام سیدامان عثمانی را در قریه سچی بالای ولسوالی خوست ولایت بغلان تیرباران کردند.

سیدامان مامور شهرداری پلخمری بود و برای گذراندن تعطیلات عید به دیدار خانواده به سچی بالا رفته بود.

باشندگان ولسوالی خوست می‌گویند که خانواده سیدامان عثمانی در ایلاقی در قریه سچی بالا زندگی می‌کنند و طالبان سیدامان را از خیمه ایلاقی‌شان بیرون کشیدند و تیرباران کردند.

عثمانی دانش‌آموخته دانشکده زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه بغلان بود.

روز پنجشنبه، ۱۶ سرطان جبهه مقاومت ملی افغانستان اعلام کرد که پرچم طالبان را از منطقه سچی بالا و پایین ولسوالی خوست پایین آورده و این دو منطقه را “از چنگال طالبان آزاد کرده است.”

به دنبال نشر این ادعا، موجی از بازداشت و اعمال فشارهای جدید طالبان علیه غیرنظامیان در ولسوالی خوست ولایت بغلان به راه افتاده است.

یک روز بعد از پایین آوردن پرچم طالبان در این دو منطقه، طالبان به بازداشت گروهی مردان این ولسوالی دست زدند.

منابع مردمی از ولسوالی خوست ولایت بغلان گزارش دادند که طالبان روز جمعه، ۱۷ سرطان ۱۲نفر از مردان این ولسوالی را “خودسرانه بازداشت کردند.”

این منابع می‌گویند ۲ نفر از بسته‌گان یک زندانی که برای پرسیدن وضعیت صحی و دلیل بازداشت به مقر ولسوالی طالبان رفته بودند، نیز دستگیر شده‌اند.

در رویدادی دیگر، منابع محلی تأیید کردند که ضیاالحق راید، کارمند محلی سابق وزارت مالیه در این ولسوالی بعد از سه روز شکنجه در زندان طالبان، تیرباران شده است.

جسد این جوان روز شنبه، ۱۸ سرطان به خانواده‌اش تسلیم و عصر همین روز در ولسوالی خوست به خاک سپرده شد.

منابع گفتند آثاری از برچه و گلوله در بدن ضیاالحق راید مشاهده شده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *