ترکیه در ادامه اخراج اجباری پناهجویان افغان از این کشور قرار است ۳۶۳ شهروند افغانستان را به کشورشان بازگرداند.

خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه به نقل از مقامات این کشور نوشت که این شهروندان افغانستان به طور «غیرقانونی» وارد این کشور شده بودند.

ترکیه در حال شناسایی شهروندان خارجی است که بدون مدارک قانونی در شهرهای مختلف این کشور زندگی می‌کنند.

به گزارش آناتولی افغان‌های بازداشت شده اکنون از شهر ادیرنه به استانبول، منتقل شده‌اند و به‌زودی با یک پرواز به کابل فرستاده خواهند شد.

شماری از افغان‌های مقیم ترکیه گفته‌اند که دولت ترکیه پس از انتقادهای شدید از سوی مخالفان سیاسی‌ در مورد سیاست های مهاجرتی، شماری زیادی از پناهجویان را از این کشور اخراج کرده است.

در روزهای گذشته ویدیوهایی نیز از رفتار خشونت آمیز ماموران با پناهجویان منتشر شد.

پروازهای اخراج پناهجویان افغان به کابل

در هفته‌های گذشته ترکیه اخراج پناهجویان افغان را سرعت داده و صدها نفر را به کابل بازگردانده است.

در ۵ سرطان/تیر خبرگزاری دولتی آناتولی گزارش داد که پلیس ترکیه ۱۳۱ پناهجوی افغان را به کابل بازگردانده است. این افراد روز جمعه (۳ سرطان) با یک پرواز عادی از فرودگاه استانبول به کابل بازگردانده شدند.

ماه گذشته (۲۱ خرداد/جوزا) نیز همین خبرگزاری گزارش داد که ۴۹۹ شهروند افغانستان که به صورت غیرقانونی وارد ترکیه شده بودند، با ۳ پرواز چارتر به کابل بازگردانده شدند.

ترکیه پناهجویان افغان را که از راه‌های «غیرقانونی» وارد این کشور شده و در سراسر کشور دستگیر و در مراکز مهاجرت استانی اسکان موقت داده شده‌اند، به افغانستان بر می‌گرداند.

بنا به اعلام اداره کل مهاجرت ترکیه٬ از ۲۷ ماه ژانویه/جنوری امسال ۱۹ هزار و ۲۹۰ مهاجر افغان با پروازهای مختلف از ترکیه به کشورشان بازگردانده شده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *