احمد مسعود، حمایت خود را از دختران دانش‌آموز پکتیا اعلام کرد. او خطاب به این دانش‌آموزان گفت که تعلیم، کار و آزادی حق آنان است و «مثل یک برادر» در این مبارزه در کنار آنان ایستاده است. دختران دانش‌آموز دیروز در اعتراض به بسته شدن مکاتب در پکتیا تظاهرات کردند.

یک سال پس از تعطیلی مکاتب دخترانه توسط طالبان، هفته گذشته چهار لیسه دخترانه در شهر گردیز، مرکز ولایت پکتیا و یک لیسه دخترانه در ولسوالی سمکنی این ولایت بازگشایی شدند.

پس از انتشار خبر بازگشایی این مکاتب، سخنگوی طالبان گفت که درباره این رویداد تحقیق می‌کنند و پس از آن، طالبان دوباره مکاتب مذکور را بستند.

بستن دوباره مکاتب اعتراض دانش‌آموزان پکتیا را در پی‌داشت. آنان دیروز در مقابل ریاست معارف پکتیا تجمع کرده و شعارهایی برای حق آموزش و بازگشایی مکاتب سردادند.

در پی تظاهرات دختران دانش‌آموز پکتیا، منابع گزارش دادند که طالبان شماری از دختران معترض و برخی مدیران لیسه‌های دخترانه را بازداشت و رئیس معارف این گروه در شهر گردیز را به قندهار احضار کرده اند.

احمد مسعود، جبهه‌ای که علیه طالبان می‌جنگد می‌گوید که تعلیم برای دختران به معنای باور داشتن به آینده کشور است.

او با نشر ویدیوی تظاهرات دختران دانش آموز پکتیا، خطاب به آنان می‌گوید: «تعلیم، کار و آزادی حق شماست. من منحیث یک برادر در این مبارزه در کنارتان ایستاده‌ام و بدون شک پیروزی از آن ماست.»

مسعود می‌افزاید: «هیچ کس نمی‌تواند این حق را از شما بگیرد.»

پیش از یک سال می‌شود که گروه طالبان دختران بالاتر از صنف ششم را از آموزش محروم کرده است. این گروه به خواست مردم، سیاسیون، جامعه بین‌الملل و سازمان‌های مدافع حقوق بشر وقعی نگذاشته و بر بسته بودن مکاتب دخترانه تاکید می‌کند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *